Leva ihop (utan kärlek) endast för barnen?
Jag har så många tankar som inte vill ge med sig, detta tynger mig något otroligt.
Jag har en sambo sedan sex år tillbaka, vi bor i villa med våra två barn, allt frid och fröjd tills jag för några veckor sedan gjorde en abort vid en oplanerad graviditet "för hans skull"
Senast hos bm och psykologen sades det att det inte gått så lång tid ännu och att jag ska låta mig själv sörja. Men det enda jag känner är att jag är färdig med karln!
Detta tog mig hårdare än jag någonsin trott, mina känslor är som bortblåsta.
Jag vill inte separera och flytta ifrån mina barn, tankarna har snurrat men..
1. Jag vill inte ha mina barn 50% och missa halva deras uppväxt (dom är som sagt ännu småbarn)
2. Vår levnadsstandard skulle sjunka och det vill jag inte utsätta dom för. Nu har vi ett fint hus, överfull garderob och alldeles för många leksaker. Materiella ting men det är vad dom är vana med och jag vill inte ändra det drastiskt för dom.
3. Mitt jobb skulle inte fungera med fsk, dvs vi skulle behöva byta till ett nattis, finns ens sådant här i stan? Byta jobb och vara ensam med småbarn, hur lätt är det liksom?
Jag vill ha allt det jag har idag fast med en man som jag älskar och som jag med glädje vill dela resten av mitt liv med. Vet inte vad jag vill med denna tråd, kanske leta efter någon mera vilse och "ensam" mamma i denna ruttna sits?! Hur många finns det egentligen som lever ihop endast för barnens skull? Det är i princip det jag gör sedan några veckor.
Jag vill inte lämna och bryta upp min familj men jag vet inte om det någonsin kommer att bli bra igen(!) det kommer då aldrig bli som förr iallafall. Hur länge ska man försöka? Du som separerat med småbarn hur blev din vardag och hur lång tid tog det att få in bra rutiner igen?
Hur blev det med ekonomin och vad krävs för att få tex bostadsbidrag?
Dessa funderingar och frågor finns inte hos min sambo (vad jag vet) och han vet heller inte om hur jag känner än. jag vill bara bryta ihop och bli mig själv igen men det är något som fattas och så kommer det alltid vara "barnet som aldrig fick komma till" har fått mig att känna mig sviken av den jag delar allt med, tilliten är borta samt all kärlek. Kvar finns besvikelse, sorg, irritation och trötthet. Förlåt att det blev långt, råd mottages gärna!
Kram, M!