• DeZire

Vart köpa äkta löshår??

Jag undrar om någon vet vart man kan få tag på äkta löshår till hårförlängningar???

Hur mycket behöver man till en förlängning (midjelångt)? Är det olika beroende på metod?

Vad är det för priser? Hur snabb leverans?

Hoppas någon vet för jag längtar mig tokig efter en hårförlängning

• Svar på tråden Vart köpa äkta löshår??
  • MajaW

Happy hair är som sagt ett bra ställe att köpa löshår på, billigare alternativ är tradera.com där det säljs nytt äkta hår i olika färger. Jag har köpt hår från båda två och blivit rätt nöjd. Dock är det så att ska du göra en riktig förlängning som håller länge så måste du leta dig till företag som säljer till frisörer eller gå in på en salong och fråga om du kan få köpa genom dem. Hår som säljs på nätet är oftast inte remy hår vilket är viktigt för ett rikttigt bra resultat, hår som betecknas remy har allla strån i samma riktning vilket gör att det inte trasslar sig och ser risigt ut.
    Äkta hår som säljs på ovanstående ställen är helt ok om du vill komma billigt undan. Håret på tradera går på runt 600 kr, happy tar lite över 1000 kr tror jag för ett hårträns. Träns är lättast att göra själv, håller inte lika länge som keratinvax, men fungerar ändå rätt bra. Den metod som är vanligst på salonger är att värma fast förlimmade slingor, håller bra och blir snyggt. Finns massor av metoder, bara att välja.. =)
    Tränsarma säljs per meter, det brukar räcka på mig då jag har ganska tunt hår. Men det rekomenderas att använda två meter. Leverans är olika beroende på var du köper, men det brukar inte ta mer än ett par dagar.
    Fråga gärna om du vill veta något mer.

• mindy73

Vad är träns? nåt man klarar själv? går det att sätta i och ta ur? om man sätter i och sedan färgar alltihop med sitt eget hår borde bli fint?
    Är det detta som är extensions?

MajaW: Jag vet ingenting, men är mycket intresserad?

• MajaW

Mia79 - superbra länk

Mindy73 - Träns kallas det när löshåret sitter fast på en lång slinga, denna kan man sedan klippa i passande bitar och fästa med lim, clips, mikroringar eller sy fast i sitt eget hår. Går jättebra att göra själv, även om det kan vara lite knepigt i början. Om du vill ta i och ur ofta fungerar clips bäst.
    Om du färgar i din egen färg blir det säkert jättefint, skulle inte färga billigare hår dock, då risken att det slits fortare är ganska stor.

• mindy73

MajaW: Tack för svaret, kanske ska testa klips då för att känna hur jag trivs, jag vill bara inte att det ska se onaturligt ut...är det som miniclips att fästa i hårbotten då? låter ju enkelt iaf;)

• clara02

på tradera har jag sett att dom säljer

• MajaW

mindy: Har du tunt hår kan clips se onaturligt ut, eftersom det egna håret inte är tjockt nog att dölja dem. Annars fungerar det bra. Det enda som kan se onaturligt ut med en hårfölängning är om löshåret inte är ihopklippt med ditt egna.
    Testa du, det är jätteskoj.

Svar på tråden Vart köpa äkta löshår??