• Anonym (Studsig!)

Borderline och ADHD!

Välkommen!

Någon mer med Borderline och/eller ADHD, som känner för att bolla lite känslor och idéer? Känner själv ett behov av människor som förstår precis hur det är och vet med mig att många andra känner likadant. (hittade precis en tråd om det på FL som visade att min uppfattning var rätt, dessutom råkar jag ha precis samma diagnos!) Så tänkte att det här kunde vara en trevlig idé! :) 

Givetvis behöver man inte ha båda diagnoserna och om man har någon fråga (och inte har en ställd diagnos/har en kär med diagnosen) så är man givetvis välkommen att ställa frågor. Det är fritt fram för alla frågor/åsikter/känslor/tankar osv! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Borderline och ADHD!
  • Anonym (Bordis)

Jag har haft borderline och svarar gärna på frågor eller diskuterar. Det är en fruktansvärd personlighetsstörning. Tur att man kan bli frisk

ADHD är tyvärr obotligt men går att medicinera. Då jag inte har det så vet jag inget om den diagnosen.

• Anonym (Studsig!)

Jo, visst är det så! Borderline tar så mycket av ens uppmärksamhet och kan förstöra rätt rejält för en.

Min ADHD medicineras och det gör så att jag kan fokusera på min Borlerline, kan säga att det var rätt motigt att kämpa med båda! ;) Skönt att du tog dig igenom din diagnos! :)

• Anonym (Bordis)
    Anonym (Studsig!) skrev 2015-01-21 08:23:35 följande:

Jo, visst är det så! Borderline tar så mycket av ens uppmärksamhet och kan förstöra rätt rejält för en.

Min ADHD medicineras och det gör så att jag kan fokusera på min Borlerline, kan säga att det var rätt motigt att kämpa med båda! ;) Skönt att du tog dig igenom din diagnos! :)

Tog nästan 2 år i MBT terapi. Men jag får kämpa dagligen för att inte falla tillbaka i samma hjulspår, terapeuten säger att det blir lättare med tiden.
  • Anonym (EIPS)

Jag har emotionellt instabil personlighetsstörning (det som förr kallades borderline) och adhd. Jag blev diagnostiserad när jag var 18 och är idag 27. Har gått DBT i flera år, varit inlagd mycket, bott på b-hem osv och först för 1 år sedan började det vända för mig.

• Anonym (Lisa)

Jag har borderline också, är på bättringsvägen. Tror inte jag uppfyller diagnoskriterierna längre sedan något år tillbaka. Men fortsätter gå i terapi då jag fortfarande vill bli bättre. Tänker inte ge mig innan jag är helt frisk och (känslo)livet går lika smidigt som för en annan Svensson. :)

Svar på tråden Borderline och ADHD!