Du som legat bredvid person som pratat i sömnen.
Hur upplevde du det?
Hur upplevde du det?
Min man pratar i sömnen då och då . Ibland bara något osammanhängande mummel. Ibland riktiga ord , då har han iregel nån konversation med nån. Drömmer kanske att han sitter o pratar med nån polare nånstans. Eller pratar med våra barn.
upplever det inte särskilt störande eller så. Jag vaknar ibland av det för jag tror ibland att han pratar i telefon men så ser jag att han sover.
Ibland pratar min tjej i sömnen, tycker det är gulligt bara =)
Jag vet att jag själv pratar i sömnen ibland, och skulle man prata med mig så blir det en dialog, och jag minns självklart ingenting när jag vaknat, flertalet gånger jag fått höra att jag pratat i sömnen.. :)
Jag har fulla konversationer i sömnen. Ser ut som om jag är vaken tydligen, ögonen öppna och så fast jag pratar lite osammanhängande och svarar på frågor som ingen ställt. Lite som i min egen värld.
Mitt ex kunde i början vara skitförbannad på morgonen innan jag kom på att jag faktiskt gjorde och sa saker i sömnen som han blev arg över, men jag var ju inte vaken. Jag svarade ju inte honom utan i min dröm. Tog ett tag innan han fattade att han inte skulle bry sig så mycket om vad jag gjorde medan jag sov.
Min sambo pratar i sömnen ibland. Tycket det är väldigt charmigt :)
En barndomskompis pratade i sömnen. Hon vart ofta lite aggressiv så man kunde inte säga till henne att vara tyst.
Min sambo pratar i sömnen ibland. Tycket det är väldigt charmigt :)
Jag tycker det är asfestligt, om jag hör min sambo mumla något medan hon sover så brukar jag försiktigt flika in något ord eller fråga och oftast brukar hon svara något totalt obegripligt men roligt.
Det är oftast väldigt roligt att lyssna på, så det är enbart positivt.
Det är gulligt. Min sambo gör det inte så ofta, men en gång började han prata tyska (sitt modersmål) mitt i natten. Jag fattade inte att han pratade i sömnen så jag frågade vad han sa och då gick han över till svenska. Jag förstod ändå ingenting så jag sa åt honom att hålla tyst. "Ok" sa han och somnade om igen. Dagen efter kom han inte ihåg något.
Både mamma och lillsyrran har män som pratar mycket i sömnen, men det är bara kul tycker de båda. Min svåger slet en gång upp klädbetjänten och låg i sängen och kramade den.
Min sambo svarar i telefon och gör lite allt möjligt medan han sover. Det har varit väldigt frustrerande vissa gånger, vid andra tillfällen är det hur gulligt som helst. Någon gång låg han och skrattade hysteriskt, och försökte förklara vad som gjorde att drömmen var så rolig. Jag förstod ingenting, men bra att han har kul i alla fall
Jag pratar massor i sömnen, och vi har haft hela konversationer där min sambo frågat om jag sover och jag sagt att jag är vaken. På morgonen minns jag inte ett dugg. Någon gång låg jag tydligen och pratade franska också (som jag läst i flera år på universitet), men jag har ingen aning om vad den drömmen handlade om. Ibland är jag halvvaken och hör att jag själv pratar men styr inte vad jag säger. DET är läskigt.
Min man pratar bara i sömnen när han somnat i soffan-i sängen har han aldrig pratat! Han svarar på tilltal också så det kan bli riktigt fascinerande samtal! Jag både pratar och skriker i sömn,men maken har vant sig. Sover han djupt och jag gallskriker vaknar han ju tvärt,men han vet ju liksom varför-jag hade en mardröm igen...
Tycker att det är lite läskigt, kan knappt urskilja vad han säger. Men samtidigt är det lite lustigt =)
Han brukar klämma på mig rätt hårt om jag har någon kroppsdel i hans hand då och då i sömnen, vilket också är lite läskigt.
Har en kompis som pratar i sömnen mest varje natt. Ofta om knivar... men jag vet ju att han drömmer så jag tänker inte ens på det.