• Anonym (Stupid)

Råkade ta makens ADHD-medicin!!!

Hej

Jag råkade ta min makes ADHD medicin imorse, väldigt klantigt och idiotiskt!

På grund av återkommande urinvägsinfektioner tar jag hiprex varje morgon i förebyggande syfte. Min man äter Concerta 36 mg. Jag brukar ta fram båda tabletterna samtidigt, ta min direkt och lägga hans vid frukostbordet. Men imorse blev det fel!

Jag är på jobbet nu och mår bra, väldigt bra faktiskt, känner mig lugn och positiv men inte "hög" som jag förstått att man kan känna om man inte har ADHD.

Något jag bör tänka på?

• Svar på tråden Råkade ta makens ADHD-medicin!!!
  • Anonym (H)

Ring läkemedelsupplysningen och hoppas på att inte nån på jobbet märker av det och tror att du är drogad...

• Anonym (No worries)
    Anonym (Stupid) skrev 2015-01-21 08:55:11 följande:

Hej

På grund av återkommande urinvägsinfektioner tar jag hiprex varje morgon i förebyggande syfte. Min man äter Concerta 36 mg. Jag brukar ta fram båda tabletterna samtidigt, ta min direkt och lägga hans vid frukostbordet. Men imorse blev det fel!

Jag är på jobbet nu och mår bra, väldigt bra faktiskt, känner mig lugn och positiv men inte "hög" som jag förstått att man kan känna om man inte har ADHD.

Något jag bör tänka på?

Du kanske också har adhd med andra ord? ;)

Näe, skämt åsido, du ska nog inte oroa dig alltför mycket. Möjligtvis kommer du att känna dig piggare och mer energisk idag. Och som du säger - "positiv". Det är ju trots allt en "uppåtdrog" - om man nu inte har adhd. Jag äter 54 mg/dag, så 36 mg är ingen jättehög dos. 

• Fjärilslarv

varför lägger du fram hans medicin :o

• Anonym (damp-barn)
    Fjärilslarv skrev 2015-01-21 09:24:37 följande:

Kanske för att han inte kommer ihåg det själv??
  • Anonym (damp-barn)
    Anonym (H) skrev 2015-01-21 09:01:58 följande:

Ring läkemedelsupplysningen och hoppas på att inte nån på jobbet märker av det och tror att du är drogad...

Det är inte meningen att man ska bli drogad på adhd-mediciner. Alltså är risken för att ts blir det en på miljonen.
  • Anonym (damp-barn)

Hej

Något jag bör tänka på?

Är bara nyfiken på varför du inte testat hans mediciner tidigare? Jag skulle varit för nyfiken för att kunna låta bli.
  • en blind vän

Hej

Något jag bör tänka på?

Hej. effekten av medicine går ur lagom till eftemiddagskaffet. Inget att oroa sig over. Jag har ätit liknande medicin av misstag.

Snälla var inte så hård mot dig själv citat:(klantigt idiotiskt)
    Vad fint att du hjälper din glömske man med medicine.

• LindaJohanna

Jag har gjort exakt samma sak! Råkade ta sonens concerta och insåg inte misstaget förrän jag räckte fram min penicillintablett till honom.. I vilket fall som så hände inget alls! Jag kände mig precis som vanligt.

• Petrol

36mg är en rätt liten dos ur knark synpunkt så att säga. Sålänge man inte är överkänslig mot centralstimulerande så ska man inte känna speciellt mkt, lite kaffepigg och svårt att sova om du skulle tagit den senare på dagen möjligen.

Kolungt alltså.

Hade du tagit 4-5st hade  det blivit lite mer fart på dig.

• Griseknoen35
    Fjärilslarv skrev 2015-01-21 09:24:37 följande:

Det är ganska vanligt i förhållanden att man ger och tar, bryr sig om varandra. Själv är jag också glömsk på att ta sådant jag ska varje dag så mannen påminner.. Själv så väcker jag han varje morgon. Man har olika "brister" och det är väl kanon att man i ett förhållande kan ställa upp för varandra då. En fin sak att göra av ts, visar att hon bryr sig om honom.
Svar på tråden Råkade ta makens ADHD-medicin!!!