• Anja86

    Facebook i mobilen funkar inte sedan senaste uppdatgeringen!

    Hej!

    Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig just nu. Men i helgen som gick uppdaterade jag till senaste versionen av facebook i min mobil (android). Efter det kommer jag inte in alls. Facebook vill att man rapporterar felet från den enhet där problemet uppstår, men det är ju inte så lätt när man inte ens kan komma in.

    Jag kommer till starten där jag måste logga in. Skriver i mailadress och lösenord. Då tänker systemet länge och väl, sedan kommer det upp en ruta där det står följande:
    "Inloggningen misslyckades. Det gick inte att logga in på Facebook. Kontrollera din nätverksanslutning eller försök igen.
    (ConnectTimeoutException: Connect to /31.13.64.6:443 timed out)"

    Det är inte något fel på nätverksanslutningen, och jag skriver in rätt lösenord och rätt mailadress.

    Detta är heller inte allt. För jag har försökt att via mobilens webbläsare få in på m.facebook.com för att logga in och rapportera felet den vägen. Men den sidan kan inte ens laddas fram. Jag googlade då, via mobilen, för att hitta någon slags hjälpsida. Men INGA webbsidor som tillhör facebook kan laddas alls. Den står bara och tänker och tänker. Ingenting händer. Alla andra webbsidor funkar precis som vanligt.

    Någon som varit ute för detta fel? Vad kan det bero på?

    Tacksam för all hjälp :)

  • Svar på tråden Facebook i mobilen funkar inte sedan senaste uppdatgeringen!
  • Anja86
    zZzZz skrev 2015-01-21 14:09:34 följande:
    avinstallera och installera om igen... brukar hjälpa ibland om appar strular :)



    Går inte att avinstallera den. Går bara att "avinstallera uppdateringar". Facebook-appen är ju liksom förprogrammerad i telefonen... Och jag har testat att avinstallera uppdateringar. Då får man en rysligt gammal version, men det blir precis samma fel.

    Sen känns det inte som om felet sitter i appen eftersom jag inte kommer åt webbadressen via webbläsaren heller..?
  • Anja86
    ITpappan skrev 2015-01-24 02:05:42 följande:
    Å Neej! Fejjan funkar inte. Paniiiiiiiik!



    Bad inte om sådana åsikter, så snälla - bespara mig era sådana tankar. Kan vara så att jag bedriver annan verksamhet som jag har en sida för på Facebook. Och då underlättar det starkt om det funkar via mobilen!
Svar på tråden Facebook i mobilen funkar inte sedan senaste uppdatgeringen!