• Ballina

Äckliga flugor!

Kan någon flugexpert hjälpa mig! Blir tammefan tokig.

Vi har sedan kanske 1v sen fått konstiga flugor i badrummet. Det är inte blomflugor, bananflugor, sorgmygg eller trips.

De varierar lite i storlek, men typ mellan 2-5mm långa fast det är samma sorts fluga. Dom är mer avlånga och "trekantiga" i formen, och de är svarta. Dom är endast i badrummet och jag har provat med vinäger+diskmedel blandning, spola kokande vatten i avloppet städat som en tok och hållt rent. Men liks förbannat är det minst 10 nya jävlar där varje dag som sitter på fönstret och går runt i taket!!!! VAD TUSAN KAN DET VARA??? Blir galen, så äckliga! :(

• Svar på tråden Äckliga flugor!
  • Jag är bara jag

De flesta flugor dras till öl. Häll upp i ett glas,häll på nån droppe diskmedel så du bryter ytspänningen och se om de dras dit. Gör de det drunknar de.

• Nyfiken gul

har ni kollat ventilationen? 

Bor ni i hyreshus kan dom följa med upp i ventilationen och kommer dom därifrån hjälper det inte vad ni än gör, då kommer dom tillbaka.  Då behver ni Anticimex.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • glutten

Låter som flugorna vi har på jobbet ibland. Se till att spola vatten i alla avlopp varje dag, verkar som att de förökar sig i uttorkade vattenlås.

• Fia 28
    glutten skrev 2015-01-21 23:21:51 följande:

Låter som flugorna vi har på jobbet ibland. Se till att spola vatten i alla avlopp varje dag, verkar som att de förökar sig i uttorkade vattenlås.

Vi har samma på mitt jobb och jag är rätt säker på att de kommer från golvsilen.
Svar på tråden Äckliga flugor!