• Anonym (M)

Hur får jag hålet efter navelpiercingen att växa igen?

Jag har haft en piercing i naveln i ca 15 år. Nu har jag tagit bort den och vill att den ska växa igen, men inget händer. Det är två månader sen jag plockade ur smycket. Hålet är alltså helt läkt.

Bör jag på nåt sätt öppna så att det blir ett "sår" igen och hoppas på att det läker ihop då?

• Svar på tråden Hur får jag hålet efter navelpiercingen att växa igen?
  • Anonym (pircing)

Oj, det tror jag inte kommer funka. Du har ju lixom ingen hud "kvar" där hålet är, så OM det funkade (och hålet växte ihop) skulle din navel se väldigt konstig ut, men jag tvivlar på att det är möjligt alls? 

• Anonym (M)
    Anonym (pircing) skrev 2015-01-22 00:35:24 följande:

Oj, det tror jag inte kommer funka. Du har ju lixom ingen hud "kvar" där hålet är, så OM det funkade (och hålet växte ihop) skulle din navel se väldigt konstig ut, men jag tvivlar på att det är möjligt alls? 

Det bildas ju ny hud... Så kanske om jag skrapar upp lite inne i hålet?
  • Anonym (N)

Du kommer alltid ha "ärr" efter där.. Men hålet växer igen med tiden det bildas en hinna sen så sakta men säkert växer det igen så inget du kan göra bara låta det vara..

Det är det som är negativt med piercingar ärren som blir kvar när man tar bort dom.. Har själv är efter ögonbrynet läppen och nu navelen så jag tog bort den när jag blev gravid tror det har växt igen men om inte så gör det det..

Så riv inte upp nåt och det för du får ett fulare ärr river du upp nåt sånt har hört om infektions risk.. du hade piercing länge oxå så det kan ta ett tag :)

• Anonym (pircing)
    Anonym (M) skrev 2015-01-22 00:41:00 följande:
    Det bildas ju ny hud... Så kanske om jag skrapar upp lite inne i hålet?
    Oj just ja, hålet är ju lika litet som ett i örat! Fick för mig att du hade en sån där stor ring, vet inte alls varför? :s 
  • Anonym (:))

Jag tog ur min i naveln för 17 år sedan och det växer inte ihop. Man får leva med det man gjort :)

• isabellab

Min växte ihop av sig själv på två år, men det ser ju fortfarande ut som om det är ett hål där. Bara att gilla läget!

• TheStrange

Du kontaktar en väletablerad piercingstudio och ber dem om en rekonstruktion? Man punchar bort fistelgången och sättet ett stygn vid behov. Ett läkt hål växer inte ihop, det bara drar ihop sig.

Svar på tråden Hur får jag hålet efter navelpiercingen att växa igen?