• BioBonus

Tävlingar eller uppvisningar som inte infaller på "era" helger

Kanske inte rätt forum, men jag är lite nyfiken på hur strikt andra nyfamiljer håller på det här med "dina" och "mina" helger när det gäller tex tävlingar eller uppvisningar. Om ert bonusbarn, eller barn för den delen, har en tävling på den andre förälderns helg - går ni dit då? Eller struntar ni i det bara för att det infaller på "fel" helg?

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra."
  • Svar på tråden Tävlingar eller uppvisningar som inte infaller på "era" helger
  • Brumma

Min bonus har inte så mkt helgativiteter, men är det tex uppvisning i skolan så deltar vi vid möjlighet :)

• Påven Johanna

Ja, vi har aldrig haft något strikt schema för något alls. Så när det gäller ungarnas aktiviteter så har den eller de som haft möjlighet att köra/följa/titta gjort det. Ibland har vi varit flera, ibland bara någon av oss. En aktivitet för ett barn har bara jag kört till i alla år eftersom mitt ex alltid jobbat just den tiden, å andra sidan så har mitt ex och min bonusgrabb haft en aktivitet ihop i nästan lika många år och till den har ju min ex-make alltid transporterat honom och sig själv. 

• Anonym (Alltid)

Ja självklart går vi på tävlingar/uppvisning på mammans helger. Vi kanske inte går på alla matcher dock pga tidsbrist eller att deras pappa inte kan åka pga jour.

• Anonym (awa)

Vi gör nog olika. Går ibland och ibland inte, beror på vad det är. Några av våra barn har tävlingar nästan varje helg när det är säsong och då går vi inte på allt, det skulle liksom aldrig funka. Medan t ex en skolteaterpjäs där barnen varit engagerade skulle vi gå på oavsett vecka.

Men totalt sett ska det nog vara lite viktigare/mer speciell uppvisning eller tävling för att gå när det inte är barnvecka. Om inte barnet själv ber oss förstås! Då kommer vi självklart om vi bara kan ordna det.

• Anonym (bibo)

Har vi åkt på ändå. Både jag, pappan och det syskon här. Mamman har åkt på vår tid med.

Vet att en sak hölls hemlig för ett par år sen, som yngre bonus hade. Det va mamman och stora bonus som betedde sig illa ett tag.

Va väl obekvämt att ha oss där då.

Innan det var det inga problem. Nu har dom inga intressen och inga avlutaningar kvar innan en komfirmation och studenten.

• Fru Nyckelpiga

Jag var aldrig välkommen pga bonusarnas mamma-

Någon gång hände det väl att jag var med, trots att biomamman inte ville det- utan då hade min bonus själv haft ett starkt önskemål om att jag och pappan deltog. Då struntade vi i mamman och satte oss så långt från mamman det bara gick...

Nu hade jag även egna barn i samma ålder och jag hann inte ränna på alla aktiviteter ändå inte.

• Anonym (-)

Jag skulle komma.
    Jag skulle förvänta mig att pappan också skulle komma.
    Jag skulle även förvänta mig att hans tjej stannar hemma, då barnet avskyr henne (fråga mig inte varför. De få gånger jag träffat henne har hon alltid verkat glad och sprudlande).

• BioBonus

Tack för svaren.
    Vi tänker ungefär lika - kan vi så kommer vi, men är lite förbryllade över att bonus mamma inte kommit på någon tävling alls, inte ens barnets första någonsin, med motiveringen att ingen av tävlingarna ju har infallit på hennes helger. Det har bara varit på våra helger hittills så hon har således inte varit på en enda.
    Hon hade självklart varit mer än välkommen - vi har tagit för givet att hon skulle dyka upp (hon har självklart haft tid och plats).
    Får hoppas att den här säsongens tävlingar infaller på hennes helger så hon kommer. Tror bonus blivit glad då.

Jag minns från min egen barndom hur besvike jag var över att min mamma aldrig tog sig tiden att komma när jag tävlade utan passade på att göra annat. Min pappa och bonusmamma var dock nästan alltid där och det var viktigt för mig. Men jag kanske var onödigt känslig :)

• Ess
    BioBonus skrev 2015-02-02 09:54:11 följande:

Tack för svaren.
    Vi tänker ungefär lika - kan vi så kommer vi, men är lite förbryllade över att bonus mamma inte kommit på någon tävling alls, inte ens barnets första någonsin, med motiveringen att ingen av tävlingarna ju har infallit på hennes helger. Det har bara varit på våra helger hittills så hon har således inte varit på en enda.
    Hon hade självklart varit mer än välkommen - vi har tagit för givet att hon skulle dyka upp (hon har självklart haft tid och plats).
    Får hoppas att den här säsongens tävlingar infaller på hennes helger så hon kommer. Tror bonus blivit glad då.

Jag minns från min egen barndom hur besvike jag var över att min mamma aldrig tog sig tiden att komma när jag tävlade utan passade på att göra annat. Min pappa och bonusmamma var dock nästan alltid där och det var viktigt för mig. Men jag kanske var onödigt känslig :)

Det är inte så att hon tycker det är skittrist och är glad att hon kan skylla på att det inte var hennes helg?
  • BioBonus
    Ess skrev 2015-02-02 20:35:58 följande:
    Det är inte så att hon tycker det är skittrist och är glad att hon kan skylla på att det inte var hennes helg?
    Visst kan det vara så, men med tanke på att hon ringer bonus flera gånger varje dag så att hon verkligen kan veta vad hon åt till middag, så känns ett sådant ointresse lite avlägset. 
    Men visst - det är en sport som är initierad av oss och som det visade sig att bonus älskade, och var duktig i, så hon kanske är ointresserad pga det. Det var inte hennes val liksom.

Vi vet inte, och det är självklart ingen idé att spekulera i hennes motiv, jag ville bara kolla av hur strikta andra var med det här. Vilket som gick först - umgängesschema eller att visa intresse för barnens framgångar.
Svar på tråden Tävlingar eller uppvisningar som inte infaller på "era" helger