• WSalma

Filmtips?

Jag har råkat lova barnen att vi ska ha "party" imorgon, med madrass och massa kuddar och täcken framför tv:n, popcorn, godis och ättiksgurkor Glad - hela baletten alltså. Tyvärr har jag ingen aning om vilken film vi ska se...

Den äldsta är 3,5 så det är ju mest han som har utbyte av det. Lillasyster är 1,5 och jag räknar stenhårt med att hon äter sig mätt på salta pinnar och partygurkor och sedan somnar rätt snabbt.

Storebror gillar Stadens hjältar, Fireman Sam, Mamma Mu osv. Astrid Lindgren gillar han än så länge inget vidare (vi pratar inte jättemycket svenska hemma, så jag tror att han kanske inte hänger med tillräckligt, vi har mest försökt med svenska AL-filmer).

Nu i julas såg han Annabelle's Wish och den gillade han.

Har ni några filmtips för oss?

• Svar på tråden Filmtips?
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

Animerade filmer ligger väl lite mer i tiden, som Cars eller Turbo, Flygplan, Draktränaren osv. Nu kanske det passar mindre den minsta men Astrid Lindgren i alla ära, dom filmerna var ju inte ens kul när en annan var liten och det ligger något sken av obehag över dom. Färglatt och händelserikt går ju alltid hem hos barn.

• WSalma

Har funderat på Frost, men är den inte lite för läskig/sorglig? Jag tror att min son inte gillar att Elsas mamma och pappa dör (det är mycket funderingar om döden och vilka djur som äter andra djur osv just nu). Det känns som att det inte blir en helt avspänd kväll och det är för mycket sådana frågor inblandade. Fast själv skulle jag gärna se den...

• WSalma
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2015-01-22 23:10:29 följande:

Animerade filmer ligger väl lite mer i tiden, som Cars eller Turbo, Flygplan, Draktränaren osv. Nu kanske det passar mindre den minsta men Astrid Lindgren i alla ära, dom filmerna var ju inte ens kul när en annan var liten och det ligger något sken av obehag över dom. Färglatt och händelserikt går ju alltid hem hos barn.

Jo, han gillar tecknat bäst. Car avskyr dock jag, så den blir det inte. Draktränaren - vad är det? Har jag aldrig hört talas om.
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    WSalma skrev 2015-01-22 23:32:36 följande:
    Jo, han gillar tecknat bäst. Car avskyr dock jag, så den blir det inte. Draktränaren - vad är det? Har jag aldrig hört talas om.

Mina ungar är helt sålda på dom... Men är väl en smaksak det där med, gillar du inte Cars så kanske detta inte heller passar. Draktränaren - Trailer Swedish:

DRAKTRÄNAREN 2 - Biopremiär 4 juli - Offiiell sve?:

• DJÄVULENS HÖGRA HAND
    WSalma skrev 2015-01-22 23:44:05 följande:

Hm, för läskig tror jag...

Okej du var lite svår flirtad, men här har du alla trailers från Dreamworks, något lär väl passa iaf.
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2015-01-22 23:52:21 följande:

Okej du var lite svår flirtad, men här har du alla trailers från Dreamworks, något lär väl passa iaf.

Glömde länken.

DREAMWORKS ANIMATION - All Trailers: www.youtube.com/playlist
Svar på tråden Filmtips?