• emeliiees

Ont i ryggen, typ njurarna?

God morgon på er!

Har funderat lite sen i onsdag eftermiddag då jag helt plötsligt fick satans ont på vänster sida av ryggen, typ mellan revben & höftben, där sitter väl njurarna? grät & grät samt att jag mådde illa för att jag hade så ont. tog alvedon senare på kvällen & smärtan försvann under natten. sen på torsdagmorgon kände jag av de igen lite på vänstersidan men de gick över till höger. kände ingenting under dagen men sen på kvällen gjorde de lika ont igen. nu, fredag morgon vet jag inte vart jag ska ta vägen. tårarna sprutar & de gör så förbannat ont. någon som har haft någe liknande som kanske vet vad det är?

är gravid i v34+5

tack på förhand, alla mammor & blivande mammor!

• Svar på tråden Ont i ryggen, typ njurarna?
  • emeliiees

ja, njursten va de första jag tänkte på, men tycker inte de borde göra ont på ena sidan ena dagen & sen andra sidan andra samt 3e dagen. 'stenen' är väl på ett ställe, eller har jag fel?

• Saken86

Googla på njurstas/hydronefros

Brukar dock vara på höger njure vid graviditet.

Det har jag :/ ingen höjdare

• alexs mamma

När jag haft urinvägsinfektion kan jag få ont så som du beskriver ibland....

• Lizzie 83

Jag hade det när jag var gravid och har dessutom haft njursten tidigare. Jag ringde till min bm, men de bad mig bara avvakta och sedan gick det över av sig självt...

Svar på tråden Ont i ryggen, typ njurarna?