• Enyahund

Vart köpa bärsjal? Trikå.

Jag hade tänkt köpa någon av dessa bärsjalar:

* MaM ECO

* ERGObaby Hybridsjal

* Looma Sino

Vilken av dess är bäst och vart finns dom att köpa? ERGObaby finns ju typ på Lekmer men MaM ECO, vart kan man köpa den?

• Svar på tråden Vart köpa bärsjal? Trikå.
  • Regnbågsfärg
    Enyahund skrev 2015-01-23 09:29:25 följande:

Jag hade tänkt köpa någon av dessa bärsjalar:

* MaM ECO

* ERGObaby Hybridsjal

* Looma Sino

Vilken av dess är bäst och vart finns dom att köpa? ERGObaby finns ju typ på Lekmer men MaM ECO, vart kan man köpa den?

Gå in på Facebook och sök bärsjalar. Där finns många kunniga bärare :)
  • Minxy

Kolla på Tradera :)

Många företag säljer bärsjalar där. Även privatpersoner säljer om du är ok med begagnat.

• Flickan och kråkan

"knyt an" har mam eco såg jag (inte så många färger dock). Även babyheaven hade i en färg. Importera kan man alltid göra, men håll dig inom EU så du slipper tull och liknande. Begagnatmarknaden tipsar jag om. Jag har både köpt och sålt mycket begagnat. Sjalar med god kvalitet håller till många barn . www.sjalbarn.se

Sinom är ju mångas absoluta trikåsjal så den är svår att hitta ute i butikerna. De la ner tillverkningen under ett par år, men sedan började den nytillverkas igen härom året, men de verkar vara slutsålda överallt. Begagnatmarknaden som sagt .

Jag har inte testat egos hybrid, men har älskat de andra två. Jag har burit alla mina tre nyfödingar i sino. Den är ju så liten och tunn och mjuk, men ändå stadig för att vara så tunn. Skönt när man är inne och det är varmt. Skönt när det är sommar och varmt. Lättknuten. Mam eco är nog annars favoriten då den är rejälare och därför avlastar bättre, särskilt när barnet är lite äldre. 

Vi bär enbart våra barn tills de går helt och hållet för egen maskin så vi har många varianter. Jag vill ha båda, men skulle jag välja en idag så skulle jag nog välja econ.....eller jag vet inte. Till bärnovis så skulle jag nog rekommendera en sino. Går liksom inte att misslyckas med . Och just tunnheten gör ju att den är så smidig att använda och bära i.

• Enyahund

Har så svårt att välja på sino eller eco...kommer bära i ungefär 6 månader för sedan kommer jag bära i bärselen Pognae.

Fördelar och nackdelar med sino respektive eco?

Passar eco mer till lite större bebisar och inte nyfödd?

• Flickan och kråkan
    Enyahund skrev 2015-01-23 13:13:38 följande:

Har så svårt att välja på sino eller eco...kommer bära i ungefär 6 månader för sedan kommer jag bära i bärselen Pognae.

Fördelar och nackdelar med sino respektive eco?

Passar eco mer till lite större bebisar och inte nyfödd?

Mam eco passar jättebra till nyfödd men det är mer och lite tjockare tyg så sinon känns lite mjukare och är framför allt lite mer lättanvänd om man är sjalovan eftersom den är så tunn. Mam eco är den stadigaste av trikåsjalarna vilket gör att man kan använda den längre än de andra. Jag har använt sinon till mina barn de första 2 månaderna cirka, sedan har jag använt mam eco och sedan runt halvåret gått över till vävd långsjal och bärsele. 

Svårt att råda tycker jag. Jag älskar båda sjalarna för sina olika egenskaper så att säga. Om jag i dagsläget enbart skulle välja en trikåsjal att använda första halvåret så skulle jag personligen välja mam eco. Just för att den avlastar så fint även när barnet närmar sig halvåret och även över. Om du känner dig lite osäker på att knyta och hur det är att sjalbära så skulle jag nog rekommendera sinon. Pognae går ju att använda före halvåret.

Båda är två jättebra trikåsjalar som jag rekommenderar varmt, men de har lite olika egenskaper .
Svar på tråden Vart köpa bärsjal? Trikå.