• FaithHope

Stor sorg..

vet inte vart jag ska ta vägen med denna sorg... har fått veta att mina ägg är dåliga, att jag har dålig äggreserv så mina chanser att bli spontant gravid är minimala.. ivf har vi inte råd med.

alla runt mig blir gravida, 3 stycken i min vän krets, 1 av dem är en nära vän.. jag är så jävla ledsen att jag bara får ett barn, han får inget syskon.
    det gör så ont, jag har alltid velat ha flera barn..

har ingen att prata med som förstår mig. hur hanterar man sorgen?

Jag är OTROLIGT glad att jag har min son, ska vara glad att jag har honom då vissa inte får ens ett barn, men för mig gör de så ont. o att alla andra runt om mig blir gravida hjälper inte..... :(

• Svar på tråden Stor sorg..
  • Helenan

Jag beklagar! Så sorgligt att få det beskedet. Även om man har barn redan så kan sorgen över att inte kunna få fler och inte kunna ge barnet syskon, vara stor och stark. Naturligtvis är man oändligt tacksam över det barn man ändå hann få, men man kanske hade drömt om en större familj än så.
    Jag vet inte vad som skulle kunna få dig att känna dig bättre. Kanske behöver man få bryta ihop, sörja och sedan försöka resa sig och gå vidare. Knappast hjälper det med uppmuntrande hejarop, lika lite som efter ett missfall. Ibland behöver man helt enkelt sörja en förlust, oavsett vad det handlar om.
    Stor kram till dig och jag hoppas att du snart kan finna någon slags acceptans och även en glädje igen. Hjärta

• Sammet

Jag fick också besked att mina ägg var dåliga. Men läkaren skrev ut Prasteron som efter tre månader hade höjt kvaliten betydligt.
     Det finns bra trådar här om hur dålig äggkvalite kan få hjälp på traven. Sök på DHEA - Prasteron. Man kan köpa DHEA via webbutiker utomlands.
     Jag kombinerade med melatonin (finns att köpa från England via nätet om man inte får det på recept) och Prasteron i början, sen bara Prasteron.

Ge inte upp!

• Gammaldags

Beklagar sorgen ts... Ursäkta min okunnighet men hur vet du att du har dåliga ägg?

• FaithHope

måste ju skriva nu när jag såg denna tråd, att jag nu har blivit spontant gravid, det som jag trodde aldrig skulle hända! 

• Zamira

Åh va underbart och roligt att höra, stort stort grattis!! Hjärta

Svar på tråden Stor sorg..