• Anonym (jobbig)

Jag är jobbig

Ja, jag är en sån där som kan vara väldigt jobbig i en relation. Jag försöker verkligen men så går det fel, jag överreagerar och blir ledsen, säger tvetydiga saker och blir allmänt jobbig! Jag vill verkligen inte vara sån här, och jobbar på att bli bättre men det tar tid eftersom det grundar sig i min egen otrygghet. Nån som har ett bra tips? Eller en bra insikt i hur det känns för den motsatta sidan? En solskenshistoria om nån som lyckats förbättra sig? Nån som vill gnälla över att en sån som jag inte borde ha ett förhållande?
    Dessutom har jag ett instabilt psyke, även om det sakta men säkert börjar bli bättre och är sjukskriven för utmattningssyndrom.

• Svar på tråden Jag är jobbig
  • Anonym (också jobbig)

Också en jobbig typ. Osäker pga att tidigare blivit utsatt för otrohet o annat jobbigt. Söker hela tiden bekräftelse o funderar direkt när jag får tveksamma svar vid frågan om vi ska träffas.

Försöker jobba med mig själv o blir inte sur så ofta längre. Bekräftelsen att jag duger o att mannen jag träffat tycker om mig har jag inte lyckats släppa än....

• Anonym (jobbig)
    Anonym (också jobbig) skrev 2015-01-23 18:59:02 följande:

Också en jobbig typ. Osäker pga att tidigare blivit utsatt för otrohet o annat jobbigt. Söker hela tiden bekräftelse o funderar direkt när jag får tveksamma svar vid frågan om vi ska träffas.

Försöker jobba med mig själv o blir inte sur så ofta längre. Bekräftelsen att jag duger o att mannen jag träffat tycker om mig har jag inte lyckats släppa än....

Förstår precis! Tveksamheten (och ibland ångest) kommer direkt, kan vara vid minsta lilla, särskilt om man redan är trött eller nedstämd.
    Blir så trött, för jag VET ju att det inte hjälper alls. Försöker verkligen att våga lita på det, förnuftet har väl lärt sig nu efter två år men känslorna är fortfarande förlamande osäkra :(
    Men lite skönt ändå att man inte är ensam om det här
Svar på tråden Jag är jobbig