• intetnyttpåplusfronten

Samma annons på blocket och tradera?

Om man har en vara som man verkligen behöver få såld omgående, och då lägger ut denna vara på blocket och tradera samtidigt. Hur gör man om man säljer varan på blocket? Det går ju inte att ta bort annonser på tradera? Tänk om man får bud på tradera också efter att varan är såld?

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Svar på tråden Samma annons på blocket och tradera?
  • looo

Går det inte att ta bort på Tradera om ingen har budat?

• intetnyttpåplusfronten

Nej det verkar inte som att det går :s
    Jag trodde ju att det gick, och trodde inte att jag skulle få varan såld direkt på blocket men det fick jag. Vill ju inte vänta en vecka på att auktionen tar slut innan jag kan tala om för köparen att han får köpa varan. Har dessutom råkat klicka i direktomstart så att skiten startar om igen två gånger :s 

Och nej, jag har aldrig sålt via varken blocket eller tradera förut.

• snedtak
    intetnyttpåplusfronten skrev 2015-01-23 22:58:22 följande:

Nej det verkar inte som att det går :s
    Jag trodde ju att det gick, och trodde inte att jag skulle få varan såld direkt på blocket men det fick jag. Vill ju inte vänta en vecka på att auktionen tar slut innan jag kan tala om för köparen att han får köpa varan. Har dessutom råkat klicka i direktomstart så att skiten startar om igen två gånger :s 

Och nej, jag har aldrig sålt via varken blocket eller tradera förut.

Det ska gå att ta bort annonser som inte har fått några bud än, men när första budet är lagt kan man inte längre ta bort den.
  • Maramina

Be en kompis med Tradera-konto lägga ett högt bud på varan som ingen kommer att betala över.

• intetnyttpåplusfronten

Ja jag googlade men finns ingenstans att man kan ta bort annonsen! Man kan bara ändra på den... 

Ja funderade på det också men då får jag betala 10% av det priset till tradera och det har jag inte riktigt råd med just nu. kanske ska höja priset på auktionen till ett löjligt högt så kommer ingen buda på det

• intetnyttpåplusfronten

Men vad tusan! Jag har ju letat som en tok utan att hitta det där!
    Tack för hjälpen! :) 

Svar på tråden Samma annons på blocket och tradera?