• Jencie

    Smeknamn till Santiago?

    Får vi en pojke kommer han heta Santigo.

    Av erfarenhet vet jag att det där med smeknamn kommer ganska av sig själv. .

    MEN . .

    Har ni några förslag. Förutom klassikerna Santi och Tiago, .

  • Svar på tråden Smeknamn till Santiago?
  • fluu

    Sante är sött(även som tilltalsnamn). Känner en Santiago(inte svensk dock). Han kallas Tio.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • kayla23

    Jag tror att det där med smeknamn kommer lite av sig själv. Mina pojkar kallar vi sparven, lolo och minimojen hahaha och det är inte ens i närheten av vad de heter

    De bara blev så och bröderna kallar varandra de också när de inte lyssnar på deras tilltalsnamn i en folkmassa tex

  • Vanja
    kayla23 skrev 2015-10-19 11:25:37 följande:

    Jag tror att det där med smeknamn kommer lite av sig själv. Mina pojkar kallar vi sparven, lolo och minimojen hahaha och det är inte ens i närheten av vad de heter

    De bara blev så och bröderna kallar varandra de också när de inte lyssnar på deras tilltalsnamn i en folkmassa tex


    Håller helt med dig! Men jag tycker att det är skillnad på kärleksfulla smeknamn som växer fram och ev. Förkortning av längre förnamn. Antar att det är det senare ts vill ha då vi inte känner hennes lille kille. :) min dotter heter Isabelle men går ofta efter namnet Lilla råttan :) smeknamn kan ju bli vadsomhelst..
  • Amanda84

    Om man tittar lite på hur barn idag skapar smeknamn så skulle jag tippa på att Santiagos klasskamrater kommer att kalla honom för Sante.

Svar på tråden Smeknamn till Santiago?