Han lyssnar aldrig på hur jag KÄNNER.
Min sambo och jag har varit tillsammans i snart 4 år. Vi är väldigt olika. Men jag föll för honom som en fura.
Vi har haft ett stormigt förhållande, det är först nu sista året som jag tycker det har varit bra och lugnt. Vi har inte bråkat så mycket.
Problemet när vi väl bråkar och jag blir ledsen lyssnar han aldrig på hur jag känner. Han blir nästan förbannad när jag blir ledsen. Ofta blir han bara otroligt trött på mig då jag gråter, tycker att jag överdramatiserar och går iväg. Jag känner mig ensam då, mycket ensam. Men det hör han inte när jag föröker förklara. Han tycker att det är mitt problem att jag blir ledsen, att jag måste ta tag i mig själv och hur jag hanterar situationer. Ofta säger han: "Det är inte synd om dig". Han tar aldrig åt sig att han gjort mig ledsen, trots att jag otaliga gånger försökt förklara varför han gör mig ledsen. "Det är upp till dig om du känner så".
Jag vet inte längre vad jag ska göra. Jag älskar honom. Och jag litar på honom. Han är trygg och stabil, det var därför jag föll så hårt för honom. Han har gjort mig stabilare på många plan. Men detta tar snart knäcken på mig. Han vägrar parterapi då han inte tycker att någon annan ska lägga sig i vårt förhållande. Att det är vi som har ansvaret, ingen utomstående.