• gingerF

Gravid i v.38 med bebis som vägrar ligga still! Någon med erfarenhet?

Hej!

Är som sagt nära min förlossning med mitt andra barn och hon vill inte ligga still i magen! Hon har legat i säte, på tvären och med huvudet ner, dock aldrig likadant två kontroller i rad. Igår hade vi fått tid på förlossningen för vändning med ev igångsättning för att hon låg i tvärläge i onsdags, men vi blev hemskickade för att hon lagt sig åt rätt håll. Nu när jag känner på magen så känner jag tydligt en hård kula, antagligen huvudet, åt höger och det känns tomt längre ner i magen, så hon har väl snurrat igen?

Finns det någon med liknande erfarenheter? Hur slutade det isåfall? Har ju ingen lust att åka fram och tillbaka till förlossningen...

/J

• Svar på tråden Gravid i v.38 med bebis som vägrar ligga still! Någon med erfarenhet?
  • Snartentrea

Syrran hade samma bekymmer med sin dotter, det slutade med att hon blev igångsatt (de skulle ha gjort vändningsförsök, men då hade dottern vänt sig själv igen och låg rätt, så då satte dom igång det direkt). Hoppas allt går bra för dig!

• ChristinaSofia

Har ingen hjälp tyvärr, bara samma problem. Förrförra kollen låg hon på tvären, förra med huvudet rätt och ruckbart men på kollen idag hade hon dragit loss huvudet som nu är helt rörligt.. Verkar som hon sjunker ner och drar sig loss lite om vart annat. Hoppas det löser sig för dig :)

Svar på tråden Gravid i v.38 med bebis som vägrar ligga still! Någon med erfarenhet?