Sex lusten hos kvinnor 60 år?? Hur är lusten??
Ja, som det står i rubriken, hur är sex lusten hos kvinnor runt 60 år? ?
Kan dem ha sex så ofta som i yngre ålder.??
Ja, som det står i rubriken, hur är sex lusten hos kvinnor runt 60 år? ?
Kan dem ha sex så ofta som i yngre ålder.??
har ett par nära vänner där han är 61 och hon 65 och dom har ett fullt aktivt sexliv med både aktivt onanerande och ofta samlag.
båda två har lika stor lust. Vi är så pass nära vänner att vi kan prata om detta emellanåt och bjuder ofta på historier om deras aktiva sexliv.
Märker ingen större skillnad nu vid lite högre ålder, sexlusten hänger troligen mest ihop med hur bra man mår fysiskt och psykiskt.
Men för fan, lär dig att skriva ihop sammansatta ord och skilja på de och dem! Gah, det fullkomligt svider i ögonen!
För att svara på din fråga. Självklart är det helt individuellt huruvida 60-åringar har ett aktivt sexliv eller inte. Det är ingen homogen grupp som funkar precis likadant endast sett till åldern. Min äldsta sexpartner var 63 och hade då inga som helst problem med potensen, men han är nog inte alls representativ för sin ålder.
Jag förstår inte varför folk ska bry sig om stavning osv. Är lexikon eller.??
Kvinnor som är 60+ har väl mindre lust är mest ute efter närhet.
Jag förstår inte varför folk ska bry sig om stavning osv. Är lexikon eller.??
Kvinnor som är 60+ har väl mindre lust är mest ute efter närhet.
För mig har blodet svalnat. Butiken har stängt. Jag är snällt mot gubben min - bakar bullar och kokar kaffe. Han klagar inte. Tidigare ronkade han någon gång emellanåt, men det är sällan numera.
Senast jag hade sex var jag snustorr och det är 3 år sedan. Nu när jag fyllt 60 år har jag inte en tanke på sex överhuvudtaget och att ha det idag är helt främmande för mig. Det har blivit helt okej för det är inget jag saknar.
Senast jag hade sex var jag snustorr och det är 3 år sedan. Nu när jag fyllt 60 år har jag inte en tanke på sex överhuvudtaget och att ha det idag är helt främmande för mig. Det har blivit helt okej för det är inget jag saknar.
Verkligen skönt att höra att många är lika kåta efter 60 +.
I helgen presenterade de en undersökning som visade att dagens 70-åringar är som gårdagens 50-åringar i en kvällstidning.
Nu kom jag inte ihåg hur många procent, men det var väldigt många som har ett aktivt sexliv vid 70.
Det finns även en baksida med detta, könssjukdomar. Det sägs (jag vet inte hur mycket sanning det är) att det förekommer könssjukdomar på hemmet.
Rent biologiskt så kan sexet bli lite problemfyllt för både kvinnor och män i den åldern, kvinnor får ofta skörare slemhinnor i menopausen, vilket gör att sex kan bli smärtfyllt, män kan få problem med impotensen. Men vill man, så kan man lösa det ändå.