• sommarblomman81

    prednisolon

    Hej
    Skulle vilja veta lite mer om prednisolon. Om hur det gått för er som använt det? Tacksam för att höra om alla erfarenheter.

  • Svar på tråden prednisolon
  • Starka

    Jag började med prednisolon 2009 80mg om dagen. Dosen har varierat sen dess, fick byta ut den för några månader sen för jag började få njurpåverkan. Biverkningarna är många som tex helt förstörd hud massa akne,ådernät, torr och fnasig. Torra ögon, viktuppgång, fettansamling i nacken så kallad buffalohump sömnstörningar och cortisondiabetes. Det är en riktig jävla skitmedicin men måste man ta den så måste man. Hoppas du inte behöver ta den så länge

  • Irma

    Jag har tagit det under båda mina (lyckade)graviditeter utan några större biverkningar. Tagit tom v:26. I låg dos (10 mg). Kolla på min presentation om du är nyfiken på övrig medicinering jag hade!

  • Jodyanna

    Äter just nu 25 mg pga tarmskov och är gravid i v 34.

    sover väldigt dåligt, jättetorr i munnen framförallt på nätterna, hjärtklappning och svullen. Lite svårt att veta vad som är graviditet och vad som är prednisolonet. Tarmskovet blir värre såfort jag trappar ner tyvärr.

Svar på tråden prednisolon