• Anonym (Erika)

Hur mycket kläder använder man på en vecka?

Hej, jag åker bort på tisdag och blir borta 7 dagar. Jag har ingen aning om hur mycket jag måste packa. När jag är hemma tänker jag aldrig på hur mycket kläder jag använder på en vecka och ibland händer det att jag byter flera gånger per dag m.m. Det enda jag vet är att jag byter trosor och sockar dagligen, så det behöver jag 7 par av (kanske behövs även ett extra par sockar och trosor?). Men hur många tröjor behöver jag med mig? Hur många linnen/tshirts? (Jag har alltid linne eller tshirt under tröja). Och hur många byxor? Räcker det med 2-3 BH? Klarar jag mig med 2 pyjamas?

• Svar på tråden Hur mycket kläder använder man på en vecka?
  • Anonym (Mela33)

Jag skulle för en vecka ha packat 3 BH, 9 p trosor. 9 p sockar, 4 långärmade, 4 kortärmade, 3 linnen, 3 p långbyxor. Plus eventuellt någon klänning eller kjol om det finns behov. Plus fintröja till kjolen då.

• Tow2Mater

Beror ju på vart du ska och vad du ska göra.
    De flesta ställen brukar ju ha tvättmöjligheter om det krisar.

• Frontline

Svårt att svara på...

Vart ska du?
    Är det på en resa där det är varmt går det åt mycket mer kläder då man svettas.

Vad ska du göra?
    Jobba eller bara sitta och glo rätt ut i tomma intet...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Erika)

Jag ska iväg med jobbet. Vi kommer vara på konferenser och andra jobbrelaterade saker ca 6 timmar per dag. Övrig tid planerar jag väl att se mig omkring i staden, kanske shoppa, m.m. Kommer inte ha tillgång till tvättmaskin. Det kommer förmodligen vara blåsigt och regnigt dit vi ska.

• Tow2Mater

For jobb skulle jag säga en ren tshirt varje dag, plus en eller två extra.

Och spar rum i väskorna for shoppade saker.

• sextiotalist

Jag skulle rekommendera en topp för varje, gärna några av ett material som man lätt kan tvätta upp i handfatet. Några set för restaurangbesök på kvällen.

Bekväma skor och ett par finskor.

Minst två par byxor och eventuellt kjol

• Anonym (Svea)

Jag hade packat 9 par trosor och sockar. 2 par byxor plus de jag har på. 3 t-shirts 2 linnen 3 tröjor och 1 kofta. Samt 2-3 par skor och varierade smycken så att jag kunde förändra stilen lätt även om kläderna är i stor sett densamma.

• Anonym (Erika)

Måste självklart tillägga att det inte är något "finare" jobb där folk klär upp sig.. Okej, men det låter inte så farligt mycket! Trodde man behövde betydligt mer kläder för en vecka så då är det ju lugnt :) Kanske packar ner 3 par byxor, 1 par mysbyxor, 3 tröjor, 1 kofta, 1 fleece (ifall det är kallt inne eller om endast jackan blir för kall någon dag), 2 pyjamas, 8 trosor, 8 sockar, 2 par skor, 6 tshirts/linnen. Tror ni det räcker??  

• Anonym (Oj)
    Anonym (Erika) skrev 2015-01-24 21:29:43 följande:

Måste självklart tillägga att det inte är något "finare" jobb där folk klär upp sig.. Okej, men det låter inte så farligt mycket! Trodde man behövde betydligt mer kläder för en vecka så då är det ju lugnt :) Kanske packar ner 3 par byxor, 1 par mysbyxor, 3 tröjor, 1 kofta, 1 fleece (ifall det är kallt inne eller om endast jackan blir för kall någon dag), 2 pyjamas, 8 trosor, 8 sockar, 2 par skor, 6 tshirts/linnen. Tror ni det räcker??  

Räcker!?

Låter galet mycket för mig, behöver du två pyjamaser på en vecka? 6 linnen?

Packa smart så du tex kan ha olika tröjor till samma byxor så klarar du dig men lätt packning. Ett par jeans tex behöver du ju inte byta efter två dagar utan kan variera med ny tröja.
  • Anonym (Va?)

Men du måste ju ha rest förut? Vad brukar du packa när du åker bort?

Jag packar visserligen alltid för mycket men jag brukar ta ett ombyte per dag. Färre byxor eftersom jag inte byter det lika ofta. Sen tar jag några extra plagg ifall det skulle skita sig med de ombyten jag har. Samt ett par ombyten för eventuella middagar på kvällen. Sen brukar jag försöka ta sånt jag vet att jag gillar att använda och inte gambla med matchningen. Hemma kan man ju byta om man inte tycker det passar men det blir ju svårare borta. Ta säkra kort.

Ett annat tips är att packa blusar och klänningar som är strykfria och tar lite plats.

Angående underkläder tar jag alltid ett par per dag plus 3-4 ombyten extra. BH - den jag reser i plus en till. sen ett par baslinnen som funkar under olika blusar.

• Nyfiken gul

packa smarta kläder och tänk efter HUR du använder dom.

Ett plagg är inte smutsigt bara för att du haft det på dig en timma medans du druckit kaffe på balkongen. 

Ta med dig två par byxor och två kjolar med olika längder och variera dom med kanske 3-4 olika toppar.   Det är jobbrelaterade ombyten.  Det klarar du dig på hela veckan. 

Privata kläder används ju kanske bara ett par timmar per kväll , ta med även där bara ett par ombyten. Ja du dör inte av att komma till middagen i samma klänning två dagar i rad...  eller använda jobblinnet till utekvällen. 

har du tid att gå på stan har du också tid att handla något du känner att du behöver.  Det gälelr även underkläder.

jag reser väldigt mycket och jag tar med mig kläder som går att kombinera och använda vid flera tillfällen, vädrar koftor och plagg jag bara använder korta stunder. Köper vid behov nytt om det saknas något jag verkligen känner saknas. Och jag har bara en vanlig kabinväska med mig.  Det räcker, jag har ibland kläder med mig hem jag inte ens packat upp...  Och då kan jag byta kläder flera ggr om dagen jag också... 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Oj) skrev 2015-01-24 21:42:12 följande:

Räcker!?

Låter galet mycket för mig, behöver du två pyjamaser på en vecka? 6 linnen?

Packa smart så du tex kan ha olika tröjor till samma byxor så klarar du dig men lätt packning. Ett par jeans tex behöver du ju inte byta efter två dagar utan kan variera med ny tröja.

Ja, jag svettas när jag sover. Är det konstigt?? Vad gäller tröjor tänker jag att jag vill ha både tunnare/svalare samt tjockare/varmare.
  • Anonym (?)
    Anonym (Erika) skrev 2015-01-24 22:28:22 följande:
    Ja, jag svettas när jag sover. Är det konstigt?? Vad gäller tröjor tänker jag att jag vill ha både tunnare/svalare samt tjockare/varmare.
    Varför har du pyjamas på dig om du svettas? Varför inte naken eller bara trosor och linne?
  • Anonym (Erika)
    Anonym (?) skrev 2015-01-24 22:35:07 följande:
    Varför har du pyjamas på dig om du svettas? Varför inte naken eller bara trosor och linne?
    Jag har det när jag sover hemma, men svettas ibland då också. Jag kommer dela rum med tre arbetskollegor under veckan så jag vill inte sova naken eller i bara trosor och linne.
  • Frontline

Ta med lite annars och passa på att uppdatera klädgarderoben med lite nytt när du väl är på plats, antar att det finns lite tid att spendera på egen hand..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Tihi

Orkar inte svara i detalj men på en resa brukar jag räkna med att använda byxor i 2 dagar och koftor i 2-3 dagar men har oftast linnen och toppar under koftan/kavajen en gång bara. En pyjamas skulle jag räkna med att använda 3 nätter, så två för en vecka då. Brukar ibland även packa ett extra set av byxor och tröja för säkerhets skull. Skor skulle jag ta ett par finare och ett par bekväma för att gå och resa i.

Svar på tråden Hur mycket kläder använder man på en vecka?