• Anonym (ts)

Balett för nybörjare i göteborg?

Finns det balettgrupper för nybörjare (vuxna) där man enbart gör övningar vid stång?

• Svar på tråden Balett för nybörjare i göteborg?
  • Anonym (Hmm)

Skriv in den frågan på google sökfältet bara....

• Anonym (ts)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-01-25 02:46:40 följande:

Skriv in den frågan på google sökfältet bara....

Jag har testat men jag hittar inget. Får fram ett par dansskolor, men dom har bara "vanlig" balett där allt ingår. Kan ju tolka det som att det inte finns och ge upp tanken, men det kändes värt att fråga på ett forum ändå eftersom någon kanske håller på med det. En del företag är ju dåliga att synas på internet..
  • Zoja

Jag går i balett på adrianas danshus, på nybörjare-fortsättningskursen gjorde vi endast övningar vid stången de första veckorna, för att senare göra enklare övningar utan stång och en enkel koreografi.

Varför vill du endast ha övningar vid stång? De kan nog vara svårt att hitta en kurs som endast lär ut vid stången eftersom man utvecklas och behöver göra saker utan stången för att kunna göra det.

• Anonym (ts)

Jag kanske uttryckte mig lite konstigt. Jag är inte intresserad av koreografi, hopp och själva "dansa runt" delen, utan mer teknik, styrka och smidighet. Att göra samma saker som vid stången fast utan stång skulle vara helt okej.
    I värsta fall får jag leta klipp på youtube och köra hemma:)

• Anonym (namn)

Sök på "balletbeautiful". Tror det är det du menar....baletträning helt enkelt och det måste väl ändå finnas, åtminstone i storstäderna. Man tränar inte för att bli en ballerina utan endast använder det som en form av träning.

• Anonym (ts)
    Anonym (namn) skrev 2015-01-25 17:15:15 följande:

Sök på "balletbeautiful". Tror det är det du menar....baletträning helt enkelt och det måste väl ändå finnas, åtminstone i storstäderna. Man tränar inte för att bli en ballerina utan endast använder det som en form av träning.

Tack! Det låter precis som det jag har tänkt mig så det ska jag absolut kolla upp:)
Svar på tråden Balett för nybörjare i göteborg?