• Jessica80

KUB på Näl, ej fyllt 35?

Jag är i vecka 7, vill gärna få göra KUB sedan. Men fyller inte 35 förrän om 3 veckor. Tydligen ska man vara 35 vid senaste mens för att vara berättigad. Någon annan som varit på gränsen åldersmässigt och fått göra KUB ändå (på Näl) ?

• Svar på tråden KUB på Näl, ej fyllt 35?
  • kasovi

Vad är Näl? :P

Jag är 22 och fick göra kub. Beror på landsting! Man kan alltid fråga, och jag tror att de, oavsett om du är 34 eller 35, får göra kub. Annat vore ju konstigt! Ta upp det med din bm när du skriver in dig!

• Sserena86

Vet inte hur hårda de är med åldersgränsen för KUB i Trollhättan. Men om du väldigt gärna vill göra KUB och får nej där så kan man göra det på en privat klinik i Göteborg men då kostar det typ 1500kr

• Jessica80
    kasovi skrev 2015-01-25 07:35:41 följande:

Vad är Näl? :P

Jag är 22 och fick göra kub. Beror på landsting! Man kan alltid fråga, och jag tror att de, oavsett om du är 34 eller 35, får göra kub. Annat vore ju konstigt! Ta upp det med din bm när du skriver in dig!

Näl är Norra Älvsborgs Länssjukhus(eller liknande ;) ) De har skärpt sina regler då de har svårt att hinna med, tidigare fick fler göra KUB.
  • Jessica80

Ja, möjligheten att lösa det privat finns ju, men känns extra tråkigt med pengarna när man bara är 2 mån för tidig... men,men, det får det vara värt isåfall! Jag ska ringa dem imorgon så får vi se vad de säger.

Svar på tråden KUB på Näl, ej fyllt 35?