Trött hela tiden
Jag bestämde mig för drygt 2.5 månad sen att börja träna på allvar. Vilket jag också har gjort, har lagt om kosten och uteslutit vitt bröd, vitt ris, godis, bullar, chips. You name it, ersatt det med quinoa, grönsaker, bönor med mera. Äter fortfarande potatis och fullkornspasta men i mindre mängder än tidigare.
Tränar styrketräning och har ökat vikter snabbt de första 2 månaderna. Springer på löpband som uppvärmning och även konditionen har ökat stadigt sedan jag började. Har inte gått ner speciellt mycket i vikt, men gått ner drygt 10 cm i midja och över höfterna. Så muskler bygger jag ju bevisligen. (Tränar drygt 90 minuter varannan dag)
Nu till saken, jag är så trött, hela tiden. När jag tränat tidigare har jag känt mig upprymd, lugn och tillfredställd efter träning, nu är jag bara trött, det känns som att jag vill lägga mig ner och sova resten av dagen efter ett pass. Jag avslutar mina pass med att äta en banan, nötter eller någonting annat för att få upp blodsockret, och äter en portion med mycket protein när jag kommer hem, men ingenting verkar hjälpa.
Jag har tidigare haft b12-brist, men fått sprutor och äter tillskott dagligen mot detta. Så det är det inte. D-vitamintillskott äter jag också dagligen nu under vintern.
Någon som har några tips på hur jag kan lösa detta? Är väldigt frustrerande.