Orolig för Mola
Den 23 december va vi på det efterlängtade RUL skulle då gå in i v.20. På RUL blev vi chockade då det visade sig att fostret dött tidigare i grav och tillbakabildats och man kunde bara se moderkakan och ett stort kärlnystan. I v.10 va vi på VUL i samband med inskrivning på mvc och då såg man ett fint litet foster med ett hjärta som lockade, allt såg bra ut.
Den 29 december blev vi inlagda för Cytotec behandling och moderkakan samt rester kom ute senare samma dag. Efteråt gjordes ett VUL för att se så att allt va ute vilket förlossningsläkaren sa, han kunde inte se att ngt va kvar. Fick inj. För att livmodern skulle dra ihop sig. Moderkakan har skockats för PAD, har fortfarande inte fått ngt svar.
Läkaren som gjorde UL den 23 dec hade pratat med förlossningsläkaren direkt efteråt den 29 och han tyckte inte det såg ut som ngn mola men att moderkakan inte va fin, eller vad det nu va han sa. Hade ett telefonsamtal med läkaren som gjorde UL den 23 och förklarade min oro för Mola han tyckte inte jag skulle oroar mig i onödan då de inte tyckt de såg ut som MOla varken på UL eller då när moderkakan kom ut. Frågade även om när vi kunde försöka igen och han sa att vi kunde vänta en mena, sen kommer ju provsvaren säkert snart också.
Kan dock inte släppa min oro kring Mola. Ngn med erfarenhet om detta? Hade man gjort mer tester m.m om man verkligen misstänkt Mola?
Vi vill så gärna bli gravida igen så fort mensen kommer tillbaka. Vi har en dotter på 5 år.