• Amanda84

Presenttips till 15-åring kille

Jag behöver presenttips till 15-åring kille som säger att han har allt han behöver. Presenten bör kosta omkring 500 kronor.

Hans stora intressen är datorspel, märkeskläder och naturvetenskap, men jag kan inte ens komma på något att köpa inom de områdena. Kläder vill han köpa själv och presentkort vill jag inte gärna köpa eftersom jag dels inte har tillgång till de affärer han går i och dels tycker att det är ganska tråkigt att ge bort presentkort. Datorspel har jag ingen susning om och det han vill ha köper han själv så fort det kommer ut i affärerna.

Eftersom han pluggar väldigt hår och arbetar extra utöver det så säger han att han inte har tid att läsa mer än det han läser som har med skolan att göra. Allmänna böcker inom naturvetenskap vill han alltså inte ha.

Jag har ingen aning om vad jag skall köpa och alla verkar ha precis samma problem så de få idéer folk i släkten får, håller de för sig själva.

Är det någon som kan komma på något tips på present?

• Svar på tråden Presenttips till 15-åring kille
  • Dixie

om han nu har allt han behöver - varför inte starta ett fondkonto till honom och sätt in 500 kr varje gång han fyller år? det lär han uppskatta när han flyttar hemifrån! 

• ölburk2

En prenumeration på t.ex Illustrerad Vetenskap skulle kanske funka..

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Mamori

Riktigt bra gamingmus/headset kanske, men om han redan har ett bra så bör det vara top notch. Eller en nybörjarbok i kvantmekanik Solig

• Tow2Mater

Radiostyrd helikopter

Metalldetektor

Sodastream

Popcornmaskin

Fitbitarmband

Gå ihop med ett par andra och köp ett tandem-fallskärmshopp, eller flygtimme

Presentkort på ett par nya solglasögon

Oljefärger, med penslar och papper

• Johanjo2000

Lite sent kanske men till nästa år:

DET ÄR MYCKET ROLIGARE att få något man inte förväntat sig. Köp något vackert, häftigt, tungt eller exklusivt. Något som han kan ha kvar ett tag. Spel tröttnar man på. presenttillminkille.se 

• Excentriskan

Eftersom jag har en sådan son själv så kan jag tipsa om Teknikmagasinet. En drönare med kamera? Det finns metallkulor som är starkt magnetiska som går att forma till allt möjligt.

Litet kassaskåp? Popcornmaskin? Slushmaskin?

Glöm headsetlurar för 500 kr.. Sonen köpte sina för sparade pengar och då kostade det 1200 kr. Teleskop får du heller inget vettigt för den slanten.

Spotify?

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Fancy123

Min lillebror fyllde nyligen 15 år och det var inte helt enkelt att hitta present haha. Han har ganska många intressen så fanns en del att gå på.... Efter mycket letande hittade jag en bra present till honom som han blev super glad för. Jag köpte presenten online, vilket jag vanligtvis inte gör, på www.presenthjälpen.se.

Svar på tråden Presenttips till 15-åring kille