• Anonym (Fel)

Ångrar att vi valde namn på dottern genom lottning. Så fult namn!!

Som rubriken lyder. Min man är utlänning och vi har nu fått en dotter. Vi bor i Sverige. Vi kom överens om att när vi skulle få barn skulle vara öppna för att lägga ett svenskt namn eller ett utländskt namn. Beroende på kön skulle vi skriva två lappar var om önskemål av namn. Ett av namnen han skriver var "Baislasanij". Vi fick upp detta namn när vi drog lott. Jag vägrade först. Men tre gånger när vi körde om lottningen kom namnet "Baislasanij" upp. Hör ni hur det låter? Baislasanj låter som Bajs-Lassagne. Hon kommer bli retad! Jag har förklarat för honom men han ser det ite på samma sätt som mig eftersom det namnet är ett fint namn enligt hans kultur. Han inser inte innebörden av att det låter korkat på svenska.

Jag vill vägra namnet, men han blir då arg och säger att jag bryter mot löftet vi gav varandra, dvs att välja det namn som kommer upp. Vi gav även varandra friheten att välja vilket namn vi ville. Men nu ångrar jag mig.

Vad kan jag göra?

• Svar på tråden Ångrar att vi valde namn på dottern genom lottning. Så fult namn!!
  • Common sense
    Anonym (Fel) skrev 2015-01-26 17:51:07 följande:

eftersom det namnet är ett fint namn enligt hans kultur

Eftersom det kommer upp 0 träffar på "Baislasanij" när man googlar så dömer jag denna tråd att vara ett troll.
  • Koppkaka

Och det skulle ge mer trovärdighet till tråden om du själv kunde stava rätt till ditt påhittade namn mer än en gång i trådstarten.

Svar på tråden Ångrar att vi valde namn på dottern genom lottning. Så fult namn!!