• yaha

händelse på dagis

Hej,

Mitt barn går på dagis och är nästan ett och halv år gammal. Han har fått 2 stycken nagel märken på rumpan och en på pungen inom 2 månader.

Vi har pratade med dagisfröken när han fick det första märket men dem sa att dem använder plast handskar och har ingen aning om hur det kan ha hänt.

Nu känner jag mig väldig besviken eftersom det är tredje gången Detta händer.

Vad ska jag göra?

Det känns otryggt att han fortsätter att gå på denna dagis . Hur kan man behandla ett liten barn så här?

• Svar på tråden händelse på dagis
  • Tirem

En tanke... Håller han på med sina egna händer innanför blöjan? Min dotter gör det och det har hänt att hon rivit sig själv.

• yaha

Hej Tirem

han kommer inte fram till den området och har alltid blöjor på sig

• yaha

Hej mammalovis,

Det är en nägel märke som är djupt. Därför någon har rivit honom.

Har har förtfarande alla 3 märker på sig :'(

• yaha

Jag är inte säkert på om någon har nypt honom eller riv honom. Dem första två var långa men den tredje är kort och djupt.

Men egentligen har något gjort fel och menar illa mått min son.

Jag undrar om att anmäla till polisen for bröt mot min barn.

• Flickan och kråkan
    yaha skrev 2015-01-27 22:09:55 följande:

Hej Tirem

han kommer inte fram till den området och har alltid blöjor på sig

Men nog kan han lätt komma åt sin rumpa även om han har blöja? Något som kliar?
  • Tirem

Ett barn med normalt långa armar når både snopp och rumpa, med eller utan blöja.

• Anonym (hmmm)

Jag skulle inte varit särkilt förvånad om det vorit min unge som var en vilde på skötbordet, lätt hänt då att det blir ett nagelmärke eller två med unge som krålar runt och sprattlar. Skulle heller inte vara förvånad om min egna unge hade varit nere och fingrat och rivit sig själv. Men ditt barn kanske är lugnare och mindre klåfingrig?

Jag tycker dock det är dåligt att förskolepersonalen inte verkar ta din oro på allvar, eller har någon idé på vad som har hänt. Polisanmälning skulle iaf inte jag tänka på, men ta ett snack till med någon som jobbar där om du är orolig.

Svar på tråden händelse på dagis