Ni som blivit långt flyttade på rul
Hej! Jag undrar om det är fler som blivit mycket flyttade på rul? Jag gjorde ul i vecka 11, blev då "flyttad" 4dgr, helt normalt. Skulle göra fostervatten prov i v 15, datum bestämdes efter första ul, kom dit och fick inte göra något för att det var drygt en vecka för tidigt. Gjorde provet en vecka senare, då nästan 16 veckor (? ja det är skumt). RUL i vecka 20, då säger bm att det barnet omöjligt är 20veckor, max 18. Får nytt tul 2 veckor senare som bekräftar Rul. Sammanlagt har jag blivit flyttad 18(!!) dagar. Men jag vet ju hur länge jag varit gravid, jag vet ju när jag skulle haft mens. Enligt det datum jag nu har borde jag inte ens varit gravid när jag gjorde gravtest. Och då stod det 2-3veckor på testet.
Fler med samma erfarenhet? Och framför allt, när kom barnet?? Jag tycker det är så jobbigt för jag börjar bli tung, det gör ont osv men har lite mer än 60dgr kvar till bf, så jag får jobba på. Jag själv tror INTE barnet kommer när bf är, då borde jag ha gått över tiden långt!
Min dotter flyttades jag 12dgr med, hon kom 2dgr före bf MEN även då var jag misstänksam, och jag tror jag snarare gick över med henne...
Tacksam för hjälp!