• Anonym (bulle)

Hur bli av med min gigantiska muffinsmage?

Jag är en kvinna på 27 år, födde barn för snart 7 år sedan. Är rätt så smal (173 cm och väger cirka 63 kg). Jag är ganska nöjd med hur min kropp ser ut, förutom när det gäller en sak som jag haft komplex för sen jag var i tonåren. Min bulliga muffinsmage! Jag tycker den är gigantisk i jämfört med hur resten av kroppen ser ut. Jag vet att det inte går att punktförbränna, men finns det någon "mirakelkur" att få bort sin gigantiska mage bortsett från fettsugning?

Kan tilläggas att jag inte äter särskilt mycket godis, och tränar två gånger i veckan och promenerar så gott som varje dag, men trots det så är magen kvar. Detta är så jobbigt.

Finns det någon här som haft muffinsmage, men som lyckats bli av med den? Hur gjorde ni i så fall?

• Svar på tråden Hur bli av med min gigantiska muffinsmage?
  • Anonym (wer)

Tror att det enda som gäller är att gå ner i vikt. Har samma problem fast med rumpan. Och eftersom det inte går att punktförbränna får jag välja mellan att banta ner hela mig själv och få lagom rumpa men minimala bröst eller ha normala bröst men stor rumpa.

Det går ju att träna på specifika kroppsdelar men vete fan hur effektivt det är. Har aldrig funkat på mig i alla fall.

• Nyfiken gul

vad tränar du? Du kanske skulle försöka träna mer styrka och hitta bra övningar för just rygg och mage .  Ren konditionsträning gör ingen som helst nytta när det gäller att omforma kroppen. 

Sen är det många som får bukt med muffinsmage av att lägga om kosten och helt utesluta kolhydrater. (ris, pasta, potatis, bröd osv)  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • sportpappa

Träning bygger muskler som ger en slankare och fastare kropp. Ren konditionsträning är svårt att hitta (om det ens finns någon). Även löpning och cykling bygger en hel del muskler.
    Lämpligt är att hitta en lagom kombination av styrke- och konditionsträning.
    För att träning ska ge någon ordentlig effekt så ska den vara ordentligt ansträngande, dvs. det ska vara jobbigt att träna och du ska ha svårt att köra ett likadant pass till direkt efter.
    Återhämtnings- och genomblödningsträning är träningen som inte är särskilt ansträngande, dvs. promenader. De är en viktig del av träningen, men utan de riktigt ansträngande passen så ger de inte så mycket.

• binan123

Min erfarenhet av att styrketräna ger mig underlag för att rekommendera det.

Många påstår att det inte är 'konditionsträning" men tränar du på rätt sätt så får du puls och bevisligen förbränning.

Jag har i 10 år tillbringat 3 dagar i veckan minst 2,5tim på gymmet och varit i väldigt bra form.

Sen av personliga själ så har det inte blivit någon träning alls på ca.2 år och vad kom som ett brev på posten?

Jo..denna vidriga muffinmage.

Trots att jag skött kosten och promenerat med hundar och egen "powerwok".

Så att man kan punktförbränna vet jag fungerar..så nu blir det gymmet igen.

Svar på tråden Hur bli av med min gigantiska muffinsmage?