personligt brev, SNÄLLA HJÄLP!!
Hej! Jag har stirrat mig blind på mitt personliga brev i flera dagar nu men kommer ingen vart.. Så jag undrar ifall någon skulle kunna läsa igenom det och ge mig lite tips? Då detta är det första PB jag någonsin skrivit.. Jag VET att det lär vara massvis med saker att ändra, men jag vet inte vad! så SNÄLLA ge mig lite tips och va lite kritisk. (Ska kanske nämna att jag är 17 år och fortfarande studerar, samt att detta är det första jobbet jag ska söka till)
"Jag heter ____ och är intresserad av ett extrajobb som cafébiträde hos er på _________. Anledningen till att jag tror att jag är rätt person för jobbet är att jag är en väldigt glad, utåtriktad, ansvarstagande och engagerad person. För mig är det otroligt viktigt att alltid bemöta kunder och medarbetare med en glad och ödmjuk attityd. Jag vet att denna tjänst kommer vara en möjlighet för mig att ta vara på mina erfarenheter, men även att utvecklas.
Jag har tidigare praktiserat en vecka i butik där jag fick prova på och också lära mig hur man bemöter nya människor på ett så bra sätt som möjligt, och detta tror jag kan hjälpa mig i denna tjänsten.
Vem är jag?
Jag går andra året på gymnasiet, där jag går linjen Samhäll med beteendevetenskaplig inriktning. Mitt val av linje har lärt mig hur man till exempel arbetar bäst under stress, hur man bemöter andra människor på bästa sätt, samt hur man löser problem snabbt.
Jag har deltagit i ett antal EU-projekt. Där jag har fått åka utomlands och bo hos antingen en främmande familj eller på vandrarhem. Detta har gjort att jag kan anpassa mig snabbt och enkelt i olika miljöer, jag har även lärt mig att samarbeta med folk från Sverige, men också från andra länder såsom Tjeckien och Spanien.
För övrigt så är jag väldigt intresserad utav internationella frågor och är aktiv i Svenska FN-förbundet. Jag har tidigare spelat handboll och det gör att jag är väldigt målinriktad och har en stor drivkraft att alltid förbättras.
Med detta hoppas jag att jag har väckt Ert intresse och att ni kontaktar mig för en eventuell intervju.
Med Vänliga Hälsningar"