• Butterfly

Tvätta fönster

Har ni några tips på hur man bäst tvättar fönster snabbt och effektivt?

• Svar på tråden Tvätta fönster
  • princess of woolfs

Just ja, dags för det snart oxå..(OT) !

• pups

man kan köpa färdiga trasor i en förpackning, så är det bara att troka av dem!
    inte så miljövänligt kanske...

• Isanna

Det absolut bästa tipset jag har inom detta område är att putsa fönstren med gamla dagstifningar och fönsterputs. Helt otroligt! Knöla ihop pappret till en boll och tvätta på! Inga ränder alls! Testa! Gamla tidningar har vi väl alla hemma!

• SysterYsster

jag lyckas bäst med JIF våtservetter. Jätteenkelt och smidigt. Räckte med ca 30 servetter till mina 11 fönster. Inte så dyrt, typ 1kr styck. Som någon sa, kanske inte det mest miljövänliga, men banne mig det enklaste och snabbaste!
    Lycka till!

• Isabella

Kan man tvätta fönster med våtservetter???? Det måste jag testa ..jag som hatar att tvätta fönster men detta lät så smidigt. Är det bara att torka av dem då? Ingen gummiskrapa??

• Villes mamma

Jag tycker nog att diskmedel och vatten är det bästa!

Känner mig gammal.... och hederlig...

• penapöna

Det klart enklaste är ju med ett sämskskinn. Finns att köpa på mataffären vid städprylarna, tror jag köpt Vileda städskinn. Man bara blöter med vatten och putsar fönster och speglar. Sen kan man köra den i tvättmaskin 95°c.

Annars tycker jag de här färdiga fönsterdukarna man köper i en liten förpackning är jättebra. Men blir dyrt.

• princess of woolfs

Brukar använda sönderrivna lakan och fönsterputs, alternativt diskmedel och vatten, sedan gummiskrapa. men vet en gång jag provade tidningspapper det var helt okej. Så tråkigt att tvätta fönster bara, men jag "måste" väl ta tag i det snart..
    De där våtservetterna, systeryster, var köper du dem

• Pablo

Använder en speceiell fönsterputstrasa, mamma kallar den för "mirakeltrasa". Tvättas i tvättmaskin.

• Poena

Testade i våras med vatten + diskmedel och skrapa. Nån på tv som var svensk mästare i fönsterputsning sa att det var bäst men det blev sååå dåligt. Såg hemskt ut när solen lös på. Jag tycker synd om de som flyttade in i den lägenheten

Svar på tråden Tvätta fönster