• traveler

Köper ni alltid något i Kiosken?

På helgerna så är det ju ganska vanligt att man åker iväg och hittar på någonting med barnen. Vi kan ta badhus som exempel. Man åker dit, betalar inträde, badar i två timmar, duschar, klär på sig och sen går man ut i receptionen igen.

Bredvid receptionen så finns det ju nästan alltid en kiosk som lockar med godis, glass, delocatbollar, o.s.v. Barnen brukar ju oftast fråga om de kan få något från Kiosken. Hur gör ni då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Köper ni alltid något i Kiosken?
  • Rocket Mania

Jag svarade "Aldrig"-alternativet.

Vi är på idrottshallar 5-6 dagar i veckan och köper aldrig något.

Det gör mig lite förbannad att det aldrig kan finnas något vettigt att köpa (till ett vettigt pris). Om det hade funnit ett bra mellanmål att köpa och äta på vägen hem hade det nog hänt att vi köpt med oss det ibland. Men som det ser ut nu med läsk, godis, energidrycker, gigantiska chokladbollar, korv och pommes osv så blir det inget handlat.

• fluu

Ska vi på en planerad utflykt, till simhallen exempelvis, så tar vi alltid med fika. Det är sällan jag och dottern kan äta något vettigt på sådana ställen. Hittar vi på något spontant så händer det att vi köper något.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dixie

Ibland - då blir det oftast glass - för det är svårt att ta med sig!  
    Jag har svårt att betala 12 kr för en liten festis när jag kan handla 3 st för 8,90 på ICA....

• Majsan70

Vi åker aldrig till såna ställen. På gymmet är det enda som erbjuds kaffe och smoothies och det gillar inte dottern. Men visst fikar vi ändå.

• Flickan och kråkan

Vi är i ishall + simhall 6 gånger/vecka. Vi köper i stort sett aldrig. Det händer, men är ett undantag. Tar ofta med mellanmål och frukt dock som äts där.

• nozpa

Ja det gör vi. Brukar köpa glass efteråt. Bästa sättet att få upp barnen ur vattnet. :) Är i simhallen ca 2 ggr/månaden. Samma sak på lekland, då leker dom, vi fikar och dom leker igen.

• Duckan

Eftersom jag avskyr att bada så är vi extremt sällan i simhallen, men de få ggr vi varit där har barnet fått avsluta med att köpa nåt.
    Är vi på lekland äter vi lunch eller fikar.

Svar på tråden Köper ni alltid något i Kiosken?