• gnidde

korsett

Sitter nu med en grymt hårt snörad korsett. Det känns som midjan skall gå av. Instängt men ändå skönt. Rätt skön känsla. Ni som inte provat borde göra det och ni andra vet ju redan. Har reducerat knappt 30 cm om midjan. Ju hårdare och ju smalare desto härligare :) Finns det fler härinne? Vad uppnår ni för midjemått? Vad mäter ni med/utan korsetten?

• Svar på tråden korsett
  • Hannah4

Jo, det finns fler som använder korsett. Jag är dock tjej men använder korsett regelbundet. Jag är 52cm. Det är ju väldigt vackert men inte så himla praktiskt.

• Mamori

Har drygt 60 cm osnörd, 55 cm snörd om jag ska kunna ha det en hel kväll. Ju smalare midja naturligt desto mindre minskning får man av snörningen så det blir inte så stor skillnad för mig.

• Hannah4

Ja, jag är 52cm snörad och 64cm när jag inte har korsett men jag hade 66cm midja innan jag började bära korsett ordentligt.

vad har ni för korsetter?

• Mamori

Stålkorsett, jag vet inte vad typerna heter men den är inte underbust iaf eftersom den går över brösten, kanske därför den är svårare att snöra hårt.

• Hannah4

Det finns många olika modeller men alla är overbust eller underbust. Overbusten ger bättre stöd åt brösten men påverkar rörelserna mer och så syns inte brösten. Underbusten gör brösten mer framhävda och lättare att röra sig i men ger sämre hållning.

• Mamori
    Hannah4 skrev 2015-03-10 14:44:59 följande:

Det finns många olika modeller men alla är overbust eller underbust. Overbusten ger bättre stöd åt brösten men påverkar rörelserna mer och så syns inte brösten. Underbusten gör brösten mer framhävda och lättare att röra sig i men ger sämre hållning.

Overbust har jag i så fall Solig
  • Hannah4

Kul. Det har jag också. Det är finast. Hur ofta använder du den? Varför började du?

• Mamori
    Hannah4 skrev 2015-03-10 16:33:03 följande:

Kul. Det har jag också. Det är finast. Hur ofta använder du den? Varför började du?

Jag tycker också att det är finast men kanske mindre bekvämt. Jag använder den inte särskilt ofta, har haft som en kinky grej någon gång och på fest ibland. Jag har en vän som älskar korsetter och som skulle beställa en till sin flickvän och frågade om jag också ville beställa samtidigt och dela frakten så då gjorde jag det Solig
Svar på tråden korsett