Hur är era relationer?
Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 9 år. Jag var bara 17 år när vi träffades. Han är 5 år äldre än mig. Vår relation är världsbäst stundtals, men stundtals är vår relation även väldigt dålig och då menar jag riktigt dålig.
Jag har många gånger tänkt lämna honom och stå på egna ben men tanken på att förlora min dotter och kanske bara ha henne varannan vecka känns alltför smärtsam. Jag vill inte att hon ska bli ett barn som ska behöva leva i en ryggsäck. Hade vi inte haft barn ihop, är jag ganska så säker på att vi inte levt ihop idag.
Jag älskar min sambo och jag är ganska så säker på att han älskar mig också. Han skulle bli förkrossad om jag lämnade honom! Men ändå är relationen kass och jag tror att en stor anledning till det är att han inte lyssnar på mig och inte visar att han bryr sig om mig. Jag har i flera år, försökt få honom att "bjuda till" men han verkar inte vilja kämpa för oss och det gör mig jätteledsen.
Varför ska vi fortsätta ihop? När gick er gräns? Ibland önskar jag nästan att han gjorde något riktigt ordentligt felsteg som att t ex vara otrogen. Då skulle det vara enklare för mig att bara lämna honom. Men nu är han inte det så nu undrar jag vart gränsen går?
När bestämde ni er för att ni har fått nog? Var gick gränsen? Hur länge kämpade ni för era förhållanden?
Jag tycker personligen att de allra flesta verkar ge upp sina förhållanden på tok för lätt men och andra sidan tänker jag att det är jag som kämpat för länge med mitt?
Det knasiga med oss är ju att det är bra emellanåt. När det är vi tillsammans med vår dotter är allt okej. Men när vi är själva och hon kanske sover eller är på dagis eller hemma hos en kompis, är det oftast inte alls lika bra mellan oss.