• PaLo

MF utan blödning och ny graviditet direkt?

Jag besökte gynakuten igår pga en liten blödning. Skulle vara i vecka 8+3 men VUL visade en tom hinnsäck. Läkaren sa då att allt såg jättefint ut men att jag bara är i vecka 5! Eftersom det inte stämmer med att jag fick positivt på stickan 22/12 så sa hon att vi kan ha haft ett tidigt missfall och att jag sedan blivit gravid direkt igen.

Är det ens möjligt?!

Finns det någon där ute som råkat ut för detta???

• Svar på tråden MF utan blödning och ny graviditet direkt?
  • Jag är bara jag

Nej,nånstans har du missförstått. M.f leder alltid till blödning förr eller senare,eller rättare sagt måste leda till det så livmodern kan rensas på det gamla. Vid MA måste man ibland tvinga ut resterna med piller eller skrapning. Gravid på nytt kan man inte bli om inte livmodern fått ny fin slemhinna. Du har fått MA mest troligt eftersom det absolut ska visa både foster och hjärtslag v.8. Eftersom du blödit så lite och hinnsäcken är kvar måste det ut. Normal procedur vid MA är att avvakta en vecka och göra nytt VUL för att absolut säkerställa missfallet. Sen får man välja piller eller skrapning.

• PaLo
    Jag är bara jag skrev 2015-01-30 14:40:24 följande:

Nej,nånstans har du missförstått. M.f leder alltid till blödning förr eller senare,eller rättare sagt måste leda till det så livmodern kan rensas på det gamla. Vid MA måste man ibland tvinga ut resterna med piller eller skrapning. Gravid på nytt kan man inte bli om inte livmodern fått ny fin slemhinna. Du har fått MA mest troligt eftersom det absolut ska visa både foster och hjärtslag v.8. Eftersom du blödit så lite och hinnsäcken är kvar måste det ut. Normal procedur vid MA är att avvakta en vecka och göra nytt VUL för att absolut säkerställa missfallet. Sen får man välja piller eller skrapning.

Gynekologläkarens exakta ord var "Du kan ju ha fått ett tidigt missfall utan blödning och sedan blivit gravid direkt igen".

Så nej, ingen missuppfattning där inte.

Men känner mig rätt säker på ett MF nu då jag blöder nu. Inte mycket, men det gjorde jag inte under förra missfallet heller de första dagarna.

Vi får se vad VUL 11/2 visar. Blir väl skrapning igen då om inte kroppen klarat att göra sitt jobb denna gång heller. Cytotec fungerade inte på mig sist. Alla sammandragningar avstannade ca 15 minuter efter att jag stoppat upp de förbannade tabletterna.

• Jag är bara jag

Missfall utan blödning och gravid igen= omöjligt!! Han svamlade helt enkelt. Hoppas kroppen sköter det här bra,beklagar!

Svar på tråden MF utan blödning och ny graviditet direkt?