• Hjalpmignu

Min pappa, vår morfar - pappa vid 70?

Hej, som rubriken lyder. Min pappa, morfar till en 5 åring och två 2 åringar har gift sig med en 34åring (jag är 33 och äkta syster 35) och nu vill hon ha barn. Han är 70.

Snälla ge mig era åsikter. Jag är så förvirrad ÖVER ALLT! Glad för honom/arg på henne? Tåls att tillägga, min pappa har det gott ställt, hon har aldrig haft ett jobb och tänker aldrig skaffa ett. Jag skiter i arv o allt det där, men nu känns det som om jag förlorar min pappa, som jag älskar så mkt o endast träffar 1-2ggr per år då han bor utomlands. Han har sagt att han vill flytta tillbaka till sverige, men sen hennes nya planer om barn, flyttar de till andra sidan av jorden. Hennes hemland. Snälla snälla ge mig råd om vad jag ska sägs till honom, som dessutom tror att ett barn skulle innebära att vi får mer tid ihop?! Tack på förhand/ så sömnlös

• Svar på tråden Min pappa, vår morfar - pappa vid 70?
  • Tecum

Hmm, har de redan gift sig är det inte mycket du kan göra. Vilket råd vill du ha, vad är alternativen? Om nya frun vill ha barn är det inte din sak utan mellan henne och din pappa.

• Dixie

detta är ju inte ditt beslut - så vad kan du göra?! det enda du kan göra är att besluta dig för hur du ska hantera situationen - vill du ha en relation med din pappa är det väl bara att acceptera och välkomna detta nya barn i familjen!

• Tow2Mater

Vi måste alla göra det vi anser gör oss lyckliga, även om det för oss till andra sidan jordklotet. Man kan inte leva sitt liv för vuxna barn.

Dock tycker jag barn vid 70 är fel mot barnet, som med stor risk kan förlora sin pappa innan det blivit vuxet. Men förnuftet hos andra människor kan man oftast inte påverka.

• Hjalpmignu

Tack alla för era svar. Jag vet inte riktigt vad jag känner och hur jag ska göra, eller vilka råd jsg heller vill ha. Ville nog mest höra hur andra resornerar kring situationen.

Tow2Mater: jag håller med dig om att det inte är rätt mot barnet, men så tänker nog inte dom som sagt..

Tack igen..

• Hjalpmignu
    Tow2Mater skrev 2015-01-31 04:00:15 följande:

????????

Dock tycker jag barn vid 70 är fel mot barnet, som med stor risk kan förlora sin pappa innan det blivit vuxet. Men förnuftet hos andra människor kan man oftast inte påverka.

• Hjalpmignu
    Anonym (J) skrev 2015-01-31 13:43:19 följande:

Är han rik?

Han har så han klara sig mycket väl och behöver inte bry sig om vardagsekonomin. Typ.
  • Mrs Moneybags

Ja, det finns ju inget du kan säga eller göra. Om du säger till din pappa att han inte bör skaffa barn är ju risken att han blir förbaskad på att du lägger dig i och den lilla kontakt ni har blir ännu mindre?

När något händer i livet som man inte kan styra över är det lika bra att bara gilla läget och försöka se fram emot att era barn får en ny släkting i samma ålder. 

Barnet har ju trots allt en mamma i 30-årsåldern och du säger att din pappa har det gott ställt, så det är nog ingen risk för barnet i fråga. 

Din pappa är uppenbarligen lycklig med sin nya kvinna, låt honom få uppleva den lyckan.

Svar på tråden Min pappa, vår morfar - pappa vid 70?