Frågor om sertralin!
Har fått det utskrivet pga en depression, ni som äter det funkar det bra? Har ni fått någon viktförändring? Har ni fått några biverkningar? Tacksam för svar.
Har fått det utskrivet pga en depression, ni som äter det funkar det bra? Har ni fått någon viktförändring? Har ni fått några biverkningar? Tacksam för svar.
Åh nej sluta med dom direkt!! Jag tappade sexlusten, blev tillfälligt impotent. Så mådde jag 10 gånger så dåligt psykiskt av dom. Skar upp båda armarna ordentligt så blev limmad och sydd. Hade aldrig tagit till mattkniven om jag inte ätit dessa självmordspiller. Dom gjorde livet till ett helvete. Byt piller eller sluta helt. Hellre deppig än dom där. Bara en liten varning
Min son fick det utskrivet. Han fick allvarliga självmordstankar! Jag skulle aldrig rekommendera någon att äta detta läkemedel.
Jag har ätit det sen oktober. Inga biverkningar förutom muntorrhet. Fungerar sådär. Lite mindre ångest men annars ingen större effekt. Ingen viktpåverkan.
Byt byt byt medicin!! Det står i bipacksedeln att om du får allvarliga tankar så uppsök läkare. Jag fick stesolid med dom där för att det är känt att man kan må skit av dom
Jag har ätit dom i ett halvår. Mår så mycket bättre. Ångesten är borta, jag är gladare och klarar av att vara mer social än innan. Diagnosen var utmattat, deprimerad, ångest och social fobi. Biverkningar i början som illamående och trötthet. Det enda som är nu är att mina pupiller är sjuuuukt stora :):)
Glömde svara på vikten. Gick ned i början på grund av illamåendet. Stannade i vikt sedan. Mitt enorma sug efter sötsaker försvann. Likaså suget efter alkohol - ett par glas vin var perfekt att lindra ångesten med ;):)
Just ja. Jag glömde säga att alkohol kombinerat med dessa mördarpiller kan medföra total urflippning. Gick lös med kniv och morgonstjärna mot grannar och deras barn. Skulle aldrig hänt utan pillren. Har aldrig spårat ur när jag druckit annars. Är en lugn person men för fan sluta med sertralin!!
Äh, lyssna inte på alla som är negativa. Mediciner fungerar olika på olika människor, och ibland är det svårt att veta vad som faktiskt är biverkningar på medicinen och vad som bara är symptom på ens diagnos. Jag åt sertralin i 5 år och det räddade mitt liv! Jag gick från 0 livslust, snudd på apatisk, brydde mig inte om något, bara låg i sängen och stirrade in i väggen hela dagarna till att bli sprudlande glad, flytta hemifrån, skaffa jobb, börja resa, började plugga och började Leva. Jag blev en helt ny person när jag fick sertralin, det var helt fantastiskt. Så ge det en chans.
Oj, glömde det där med biverkningar. Jag fick lite värmevallningar första halvåret och lite akne på ryggen. Sexlusten och orgasmförmågan ändrades inte alls :)
Nej ge det inte ens en liten chans. Bara be om nått annat NU!! Har ingen diagnos överhuvud taget som någon "Anna" här verkar tro. Skriver inget mer nu för har varnat dig. Är inte den enda jag känner som fått enbart negativa biverkningar. Gör en ny tråd när du står på brokanten eller med kniven mor handleden tack vare skräcksertralin