• MijaMarija

Åka bil genom Kolmården?

Har nu börjat lite smått att planera sommaren då semesterledighetsönskningarna ska va inne på jobbet snart. Jag och min man och våran 5 åriga son har åkt över dagen till Kolmården de senaste somrarna. Nu är det så att min mamma har väldigt svårt att gå, vilket gjort att hon inte har kunnat följa med någon sommar. Men läste nu på Kolmårdens hemsida att man kunde köpa nått bilkort (?) så man kunde ta bilen och parkera på två olika ställen på Kolmården och på så sätt få det närmare till de olika djuren. Det jag undrar är det om det är någon som gjort detta och HUR långt är det mellan dessa parkeringsplatser och djuren. Är det möjligt att ta sig där emellan med gångproblem?

Tack :)

• Svar på tråden Åka bil genom Kolmården?
  • BuoBä

Det står att parkeringarna är vid aparium och kulmården (heter väl Bamses värld nu). Det är i varsin ände på parken. Aparium är nära Delfinariet. Klarar man att gå ett par hundra meter borde man kunna se det mesta. Man slipper den branta backen och långa transportsträckan i början av parken.

• Mljamaria

Okej så långt hade inte jag läst haha. Tack så jätte mycket för informationen! Det låter bra att man slipper backarna och början! Tack! :)

• Mljamaria
    BuoBä skrev 2015-01-31 18:22:32 följande:

Det står att parkeringarna är vid aparium och kulmården (heter väl Bamses värld nu). Det är i varsin ände på parken. Aparium är nära Delfinariet. Klarar man att gå ett par hundra meter borde man kunna se det mesta. Man slipper den branta backen och långa transportsträckan i början av parken.

Det är Jag som är TS men kom inte in på min profil så fick göra en ny. Och inlägget innan va till dig!

Men återigen tack för svaret :)
  • JulIaugusti

Har aldrig hört eller sätt att detta är möjligt så det har nog ni båda fått om bakfoten

• BuoBä
    JulIaugusti skrev 2015-02-01 13:30:50 följande:

Har aldrig hört eller sätt att detta är möjligt så det har nog ni båda fått om bakfoten

Nej, det står på hemsidan, med priser, så det finns. Fortfarande, kanske jag skulle tillägga eftersom jag jobbat i kassan där för en del år sen och sålt/delat ut de här tillstånden.
Svar på tråden Åka bil genom Kolmården?