• Anonym (Åh nej!)

Är det fult och oattraktivt att ha glasögon?

Jag fick nyss reda på att jag måste ha glasögon och vet inte hur jag ska känna inför det. Jag föreställer mig att alla ska tycka att jag ser ut som en gammal tant. Obestämd

Vad har du för tankar om utseendet på dom som har glasögon?

• Svar på tråden Är det fult och oattraktivt att ha glasögon?
  • Anonym (Olika ju)

Beror helt på hur glasögonen ser ut. De här moderna som ser ut som 80-talets uggle/pilotglasögon är kriminellt fula! Finns ingen som passar i dem!

• Anonym (Åh nej!)
    Anonym (Olika ju) skrev 2015-01-31 16:40:17 följande:
    Beror helt på hur glasögonen ser ut. De här moderna som ser ut som 80-talets uggle/pilotglasögon är kriminellt fula! Finns ingen som passar i dem!

• Mamori

Supersnyggt på vissa (som ser bättre ut med glasögon) och inte så snyggt på andra, det beror på vad man passar i och om man har glasögon som passar ens ansiktsform. Har en kompis som blir typ dubbelt så snygg med glasögon. Jag tyckte inte att jag själv passade i glasögon alls. Vad har du för synfel? Om du inte trivs så kanske linser eller laseroperation är en möjlighet för dig. Jag gjorde en sådan och blev jättenöjd.

• Anonym (B)

Beror på hur glasögonen ser ut. Tantbågar till en i övrigt tråkig stil är inte särskilt snyggt, nej. 

• Anonym (Tut)

Nope. Trendigt och snyggt. Vill med ju! Men har bra syn så det får väl va.

• Fånga dagen

Är du "gammal" så ser du väl ut som en gammal tant i glasögon? Tycker du själv att de tjejer/kvinnor som har glasögon ser ut som gamla tanter?

• Anonym (Åh nej!)
    Mamori skrev 2015-01-31 16:41:48 följande:
    Supersnyggt på vissa (som ser bättre ut med glasögon) och inte så snyggt på andra, det beror på vad man passar i och om man har glasögon som passar ens ansiktsform. Har en kompis som blir typ dubbelt så snygg med glasögon. Jag tyckte inte att jag själv passade i glasögon alls. Vad har du för synfel? Om du inte trivs så kanske linser eller laseroperation är en möjlighet för dig. Jag gjorde en sådan och blev jättenöjd.
    Jag tror jag passar bra i dom jag valde och jag fick hjälp av dom som arbetade där. Operation är jag för feg för att göra.
    Anonym (B) skrev 2015-01-31 16:42:19 följande:
    Beror på hur glasögonen ser ut. Tantbågar till en i övrigt tråkig stil är inte särskilt snyggt, nej. 
    Vad är tantbågar och tråkig stil? Skrattande

• Anonym (tycker)

Det beror på, vem glasögonen sitter på.
    Killar och män ser fula ut i glasögon.
    Tjejer/kvinnor ser lika tjusiga ut i glasögon som utan, så där spelar det absolut ingen roll.

• IsDimma

Mitt ex älskade när jag hade glasögon. Jag har aldrig gillat glasögon, varesig för egen del eller på andra. Men tack och lov finns linser

• Anonym (Åh nej!)

Förklara det här den som kan, det är sällan någon brukar flirta med mig men nu med glasögon så flirtar männen med mig hejvilt. Varför det? Skrattande

Svar på tråden Är det fult och oattraktivt att ha glasögon?