• Anonym (Tomaten)

Rodnar inför snygg man i vuxen ålder

Undrar om det är någon mer än jag som har problem med rodnad i vuxen ålder? Eller som har haft det och kommit över det? Hur gjorde ni i så fall? Undrar även vad ni män tänker om en kvinna ständigt rodnar när hon möter er blick eller när ni kommer in i rummet?

Jag hade en period i flera månader då jag rodnade varje gång jag såg en snygg läkare på avdelningen (jag är ssk), och jag kunde överhuvudtaget inte se honom i ögonen utan att rodna mycket häftigt. Andra kommenterade det också. Jag vet hur jag ser ut när jag rodnar, det är inte lite utan jag blir verkligen tomatröd. 

Han märkte det helt uppenbart och han började att undvika att se mig i ögonen också, tittade inte på mig ens när vi var tvungna att prata med varandra, var så där tydligt kort i tonen och nonchalant och likgiltig mot mig. Det var fruktansvärt! Nu har det gått över och jag kan prata normalt med honom igen och ha ögonkontakt, men han VET ju hur det har varit även om han inte låtsas om något... Jag undrar vad han tänker? Skäms

• Svar på tråden Rodnar inför snygg man i vuxen ålder
  • Anonym (Man 40+)

Jag hade blivit väldigt smickrad men kanske också generad om det hänt på jobbet.
    Kan vara lite onödigt om man arbetar med något allvarligt så ser man att någon är intresserad av något helt annat än just det. Det blir lite fel då.

• Anonym (Tomaten)
    Anonym (Man 40+) skrev 2015-02-01 17:45:50 följande:

Jag hade blivit väldigt smickrad men kanske också generad om det hänt på jobbet.
    Kan vara lite onödigt om man arbetar med något allvarligt så ser man att någon är intresserad av något helt annat än just det. Det blir lite fel då.

Ja, det var precis så det var. Men jag rådde ju inte för att jag rodnade. Det var som en betingad reflex. Det betydde inte att jag var ointresserad av patienten.
  • Anonym (Man 40+)
    Anonym (Tomaten) skrev 2015-02-01 17:53:22 följande:
    Ja, det var precis så det var. Men jag rådde ju inte för att jag rodnade. Det var som en betingad reflex. Det betydde inte att jag var ointresserad av patienten.
    Jag fattar men det kan ju upplevas som det eller hur.
  • Anonym (Här är en till)

Hade kunnat vara jag som skrivit ditt inlägg! Är också ssk och det kom en extremt snygg läkare till oss! När vi skulle presentera oss kände jag mig helt plötsligt som en liten tonårsbrud! Blev helt varm och antagligen kanonröd! När jag kände hur jag rodnade blev det ännu värre och pulsen steg och hela jag vibrerade av hjärtslagen! Överdriver inte, blev skitnervös, för Han tittade lite konstigt och undrande på mig och backade liksom några steg! Hahaha, Trodde väl han skulle behöva göra HLR på mig.. Usch, fruktansvärt pinsamt! Som tur var har han slutat men de månader han var på vår avd var det lika pinsamt varje gång vi var tvungna att prata. Han liksom din "snygging" undvek ögonkontakt med mig, antagligen av hänsyn till mitt hjärta....

Angående hur han tänker om dig tror jag nog ändå han innerst inne är smickrad, alla blir väl glada om någon tycker man ser bra ut. Som sagt, att rodna är en betingad reflex men skönt att du numera kan hantera den så att ni kan ha en normal kollegial relation. :)

• Anonym (växa ifrån?)

Jag rodnar också, om än mindre än förr. Men är 32 och har ända sen tonåren varit helt övertygad om att det ska gå över när jag blir vuxen... I mitt fall är det dock inte i direkt anslutning till attraktiva killar utan snarare när jag känner mig nervös eller osäker överlag. Eller får beröm jag inte är beredd på :P jag vet att det är värre när jag är varm i kroppen så när jag vet att jag ska vara bland mycket folk ser jag till att vara klädd svalt. (jag fryser hellre än rodnar). Till exempel möten med jobbet eller middag med makens släktingar :P Men jag har lärt mig konsten att låtsas som ingenting och bara fortsätta prata och hålla ögonkontakt, då brukar det gå över rätt fort. Fokusera på sakfrågan istället för vad som händer.

• Anonym (Tomaten)
    Anonym (Här är en till) skrev 2015-02-01 18:19:32 följande:

Hade kunnat vara jag som skrivit ditt inlägg! Är också ssk och det kom en extremt snygg läkare till oss! När vi skulle presentera oss kände jag mig helt plötsligt som en liten tonårsbrud! Blev helt varm och antagligen kanonröd! När jag kände hur jag rodnade blev det ännu värre och pulsen steg och hela jag vibrerade av hjärtslagen! Överdriver inte, blev skitnervös, för Han tittade lite konstigt och undrande på mig och backade liksom några steg! Hahaha, Trodde väl han skulle behöva göra HLR på mig.. Usch, fruktansvärt pinsamt! Som tur var har han slutat men de månader han var på vår avd var det lika pinsamt varje gång vi var tvungna att prata. Han liksom din "snygging" undvek ögonkontakt med mig, antagligen av hänsyn till mitt hjärta....

Kul att vi är flera! Ja, det var ju såklart av hänsyn han försökte minimera pinsamheten genom att inte se i ögonen. Men HU så pinsamt det var! Nu har "min" också slutat och jag tycker också att det är en lättnad. Det är lugnare med halvfula kolleger!

Hahaha! Ja dom halvfula kollegorna gillar vi???? hoppas det dröjer riktigt länge innan det kommer nån sån där snygging igen!

Hahaha! Ja dom halvfula kollegorna gillar vi :) hoppas det dröjer riktigt länge innan det kommer nån sån där snygging igen!

Lite bugg på paddan tydligen.. eller så blev jag nervös bara av tanken på dr snygg...

• Anonym (Civ ing.)

Det är väl lite så med snygga läkare, piloter och civilingenjörer. Brains är sexigt.

• Anonym (Usch ja)

Jag hade en period för några år sedan, mellan ca 20 och 22 års ålder där jag rodnade JÄTTEOFTA! Inte hela tiden men några ggr varje vecka. Jobbade i matbutik då och satt ofta i kassan. För mig hände det inte enbart när väldigt attraktiva killar kom och handlade utan det kunde vara vem som helst, kvinna som man. Kommer ihåg paniken när jag kände värmen sprida sig uppåt i ansiktet och jag visste att jag såg ut som en tomat! Hemskt var det!! Särskilt när det var en snygg kille som stod och skulle betala, ville ju bara skrika att det inte berodde på honom utan att det bara flammade upp när som helst och framför vem som helst. Usch, får lite ångest när jag tänker på det haha, var såå jobbigt..

• Anonym (röd)

Jag kan bli röd i ansiktet och halsen om jag blir lite uppspelt. Typ vid en del diskussioner och om jag ska prata inför en grupp. Men jag jag brukar tänka så här, det är ju bara lite rödfärg och efter en liten stund brukar det lägga sig.

• Anonym (T)

Jajamen, känner igen mig. Måste väl ha med självförtroendet att göra kanske. Känns hemskt pinsamt när jag rodnar så lätt fast jag är vuxen. Den där känslan när det hettar till i ansiktet när man pratar med vissa, fy! :/

• Anonym (Rodnar)
    Anonym (T) skrev 2015-02-01 21:13:50 följande:

Jajamen, känner igen mig. Måste väl ha med självförtroendet att göra kanske. Känns hemskt pinsamt när jag rodnar så lätt fast jag är vuxen. Den där känslan när det hettar till i ansiktet när man pratar med vissa, fy! :/

Är det inte mest tonårstjejer som rodnar jämfört med vuxna kvinnor? 
  • Anonym (Jag)

Jag rodnar ofta när jag träffar vissa personer och jag rodnar åt det mesta situationerna. Vet inte riktigt varför det blir så. Personerna jag träffar kan se ut hur som helst så det handlar inte om att de är snygga eller något sådant, jag har egentligen ingen anledning till att rodna men ändå gör jag det i princip dagligen. Någon mer än jag som har problem med detta?

• Anonym (Jag)
    Anonym (Usch ja) skrev 2015-02-01 20:55:24 följande:

Jag hade en period för några år sedan, mellan ca 20 och 22 års ålder där jag rodnade JÄTTEOFTA! Inte hela tiden men några ggr varje vecka. Jobbade i matbutik då och satt ofta i kassan. För mig hände det inte enbart när väldigt attraktiva killar kom och handlade utan det kunde vara vem som helst, kvinna som man. Kommer ihåg paniken när jag kände värmen sprida sig uppåt i ansiktet och jag visste att jag såg ut som en tomat! Hemskt var det!! Särskilt när det var en snygg kille som stod och skulle betala, ville ju bara skrika att det inte berodde på honom utan att det bara flammade upp när som helst och framför vem som helst. Usch, får lite ångest när jag tänker på det haha, var såå jobbigt..

Ja det är jättejobbigt. Men du är inte ensam, är precis likadan. Rodnar åt allt och alla! Undrar varför det blir så?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Usch ja) skrev 2015-02-01 20:55:24 följande:

Ja det är jättejobbigt. Men du är inte ensam, är precis likadan. Rodnar åt allt och alla! Undrar varför det blir så?
Svar på tråden Rodnar inför snygg man i vuxen ålder