• Plärtan

Present till 6-åring som INTE är leksak?

Sonen fyller snart 6 år, och hans rum svämmar över av leksaker, lego och pysselsaker. Han ska få en radiostyrd lyftkran som han har önskat sig länge, men resten av presentern från oss och släkten får gärna vara mer praktiska.

Vad jag kommer på är,

Enkel kamera

Böcker att läsa själv

Jordglob

Verktygslåda

Ficklampa

Plånbok

Mer förslag? Vad gillar era 6-7-åringar?

• Svar på tråden Present till 6-åring som INTE är leksak?
  • Barnlangtan

Jag fick ett mikroskop när jag var ungefär i den åldern, tyckte mycket om den. :) Det kom i ett set med inplastade insekter och blomblad, och givetvis plockade vi bland egna grejer som vi tittade närmre på. Roligt att titta på hårstrån och diskutera varför våra strån ser så olika ut på nära håll men likadana ut utanför mikroskopet.

• Plärtan
    Barnlangtan skrev 2015-02-01 19:55:41 följande:

Jag fick ett mikroskop när jag var ungefär i den åldern, tyckte mycket om den. :) Det kom i ett set med inplastade insekter och blomblad, och givetvis plockade vi bland egna grejer som vi tittade närmre på. Roligt att titta på hårstrån och diskutera varför våra strån ser så olika ut på nära håll men likadana ut utanför mikroskopet.

Mikroskop var ett bra förslag! Det hade alldeles säkert blivit uppskattat
  • MadHatter

Jag brukar ge en upplevelsedag (eller dygn brukar det bli) till mina syskonbarn. En dag på ett tema som barnet gillar med olika aktiviteter där barnet är i fokus: tex pirat, uppfinnare, minecraft, kock, spa, bamse osv.

• Sous

Trollerilåda.

Kokbok och en bra kniv för barn.

Campingutrustning om ni gillar sånt.

Kikare.

• Drottningen70

Mikroskop el stjärnkikar

• Dixie

Uteleksaker - rullskridskor, skydd, sparkcykel, fotbollsmål, bollar etc! 

• No Logo

Instrument

Konstnärsmaterial (staffli, akrylfärger etc)

Husdjur (hamster, fiskar, vandrande pinne?)

• Tow2Mater

Nya spel. Eller tillbehor till de spel han har om de är av typen Skylanders....

Ipad.

Väckarklocka, armbandsklocka.

• fluu

Böcker, talböcker, musiksaga, pyssel, klocka, bakgrejer, pulka, skridskor, kokbok, tidningsprenumeration, skolmaterial, väskor, upplevelser.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Present till 6-åring som INTE är leksak?