• Anonym (Killen)

Kondom och förhud, fattar inte?

Tja,

jag har ett litet problem. När jag använder kondom men inte drar bak förhuden så känner jag knappt någonting av sexet. Det blir för mycket skydd så att säga och det blir inge skönt. 

Om jag drar bak förhuden så känns det mer men det blir en för intensiv känsla så det blir inte skönt istället. Nästan så det gör ont i vissa lägen av att det blir för mycket stimulans så att säga. Om man kan förstå. Ungefär som man skulle klämma på ollonet när den är helt exponerad. 

Allra bäst är när/om man kan få ollonet till hälften exponerad så att förhuden rör sig lite under sexet, då blir det till hälften skyddat och inte lika intensivt men ändå så det blir känsla av det. Men det går inte normalt, förhuden antingen stannar helt täckt eller halkar bak och stannar bakom ollonet. 

Några tips? Ideer? 

Om jag har sex utan kondom så får jag inte samma problem. Förhuden halkar bak men en tjejs vagina är så pass mjuk och fuktig så det blir inte för intensivt, det blir lagom beröring och tryck så att säga. Men så fort kondomen är där så gör gummit så att det blir en obehaglig känsla. Vet inte om det är för att den inte glider på samma sätt och ollonet är mer fast inuti kondomen? Fastnar i gummit? Vet inte riktigt?

Jag blev sexuellt aktiv rätt sent så mitt ollon har inte exponerats under lika lång tid som folk som började ha sex tidigt. Kan det ha att göra med att jag fortfarande har en så känsligt ollon så jag behöver ha mer sex/onani med blottat ollon för att få den att bli mindre känslig? Också en tanke som slagit mig men jag vet inte om det är sant och rätt väg?

Någon mer som känner igen sig? 

Tack!

• Svar på tråden Kondom och förhud, fattar inte?
  • radwanska

Ja, du har nog fortfarande ett lite överkänsligt ollon och med tiden kommer det att bli mindre känsligt. Om du runkar med tillbakadragen förhud med hjälp av typ olivolja så kommer det nog bli mindre känsligt fortare.

• Anonym (Undrar)

Hur gammal är du och hur mycket sex har du haft?

• Anonym (Killen)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-02-02 12:32:30 följande:

Hur gammal är du och hur mycket sex har du haft?

Jag är 33 år och har varit sexuellt aktiv sen 28 år ungefär. Tycker det borde blivit bättre redan? Visserligen har det väl blivit något bättre, men jag har också försökt och skydda ollonet från att exponeras för mycket i och för sig. 
  • Anonym (Killen)
    radwanska skrev 2015-02-02 11:50:10 följande:

Ja, du har nog fortfarande ett lite överkänsligt ollon och med tiden kommer det att bli mindre känsligt. Om du runkar med tillbakadragen förhud med hjälp av typ olivolja så kommer det nog bli mindre känsligt fortare.

Tack för tipset. Bör nog tänka på att försöka ha den tillbakadragen så mycket som möjligt vid onani och sånt. Hur lång tid tog det för dig att få "normal" känsla?
  • Anonym (Nerd)

Prova lite, lite extra glidmedel på ollonet (någon sort som inte löser upp den sorts kondom du använder). Dra tillbaka förhuden och trä på.

• Anonym (Killen)
    Anonym (Nerd) skrev 2015-02-02 13:20:50 följande:

Prova lite, lite extra glidmedel på ollonet (någon sort som inte löser upp den sorts kondom du använder). Dra tillbaka förhuden och trä på.

Intressant att du tar upp det. Glömde skriva om det, med glidmedel inuti kondomen så blir det faktiskt bättre. Men det räcker inte med lite, de ggr det känts ok och bara skönt så har det behövts rätt mycket glidmedel, ungefär som att den kan röra sig och glida rätt fritt inuti kondomen.

De tillfällena så har ju hela kondomen nästan glidit av istället så det blir ju inte bra av den anledningen istället. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Killen) skrev 2015-02-02 13:15:17 följande:
    Jag är 33 år och har varit sexuellt aktiv sen 28 år ungefär. Tycker det borde blivit bättre redan? Visserligen har det väl blivit något bättre, men jag har också försökt och skydda ollonet från att exponeras för mycket i och för sig. 
    Intressant. Jag var också 28 vid debuten. Hade då väldigt svårt att komma med kondom, det kändes för lite helt enkelt. Jag märkte inte av någon förbättring heller, men med extra tunna kunde det funka någon gång. Jag är inte aktiv nu, så knappast blir förmågan bättre av det...
  • Anonym (Killen)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-02-02 13:28:28 följande:
    Intressant. Jag var också 28 vid debuten. Hade då väldigt svårt att komma med kondom, det kändes för lite helt enkelt. Jag märkte inte av någon förbättring heller, men med extra tunna kunde det funka någon gång. Jag är inte aktiv nu, så knappast blir förmågan bättre av det...
    Ja se där.

Fast jag har inte problem med att komma egentligen eller att det inte känns. Det känns fel, obehagligt och nästan ont istället. Antingen känns det föör mycket eller så känns det inget alls om man har förhuden kvar. 

Frågan är om det bara är att fortsätta och onanera/ha sex så mycket som möjligt med ollonet framme och det löser sig så eller om det är något annat? 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Killen) skrev 2015-02-02 13:40:31 följande:
    Ja se där.

Fast jag har inte problem med att komma egentligen eller att det inte känns. Det känns fel, obehagligt och nästan ont istället. Antingen känns det föör mycket eller så känns det inget alls om man har förhuden kvar. 

Frågan är om det bara är att fortsätta och onanera/ha sex så mycket som möjligt med ollonet framme och det löser sig så eller om det är något annat? 
    Nej, vi har väl lite olika problem. Men om det funkar för dig att ha sex så är det väl bara att fortsätta och hoppas att det "jämnar ut sig" med tiden. Men har du haft regelbundet sex i fem år och det inte har blivit bättre? Eller har du mest haft enstaka samlag? För min del hade jag bara några tiotal samlag de första åren efter debuten och de flesta gånger kom jag inte. Nu har jag inte haft sex på snart fem år, så det blir kanske svårt att komma igen. 
  • Mamori

Testa med en större kondom kanske? Så blir det mindre tryck rakt på, eller med en kondom i något annat material. Eller så hitta ett bättre preventivmedel. Kondom är inte det bästa för alla. Jag kan tex inte ha sex med kondom som tjej för det känns väldigt lite varmt och just värmen är det jag tycker känns skönast vid sex, och det som känns är att det gör lite ont och liksom sticker av plasten längst fram på kondomen.

Nu kanske du bara har ons och liknande, då finns det inte så många andra bra alternativ, men om du har fast flickvän/kk/partner så finns det mycket bättre alternativ än kondom.

• Anonym (Killen)

Tack för tipsen. Är det farligt att träna upp ollonet genom att stimulera så mycket man kan med tillbakadragen förhud? 

• Mamori
    Anonym (Killen) skrev 2015-02-03 16:22:09 följande:

Tack för tipsen. Är det farligt att träna upp ollonet genom att stimulera så mycket man kan med tillbakadragen förhud? 

Farligt är det inte. Jag antar att om du gör detta otroligt mycket så kan du bli okänsligare/få svårare att komma generellt, men du lär nog märka det innan det händer något irreversibelt.
  • Anonym (Killen)
    Mamori skrev 2015-02-04 03:05:02 följande:
    Farligt är det inte. Jag antar att om du gör detta otroligt mycket så kan du bli okänsligare/få svårare att komma generellt, men du lär nog märka det innan det händer något irreversibelt.
    Så du menar att man ibland bör runka utan att dra tillbaka förhuden för att inte gör den för okänslig?
  • Anonym (Killen)

Har tränat ett tag med tillbakadragen förhud och mycket glidmedel. I början var det lite jobbigt men nu de senaste gångerna har det faktiskt blivit bättre och på köpet mycket skönare. 

Var en helt ny skön känsla jag inte känt förut, blev helt i extas. 

Svar på tråden Kondom och förhud, fattar inte?