• Maulma

Krockade lite med en älg. Strålkastarglas?

Jupp, som rubriken säger så krockade jag lite med en älg idag. Det gick tack och lov bra. Det enda som blev på bilen var att strålkastarglaset gick sönder på förarsidan. Men nu vet jag liksom inte hur jag gör? jag har anmält till försäkringsbolaget, på nätet. Har ingen självrisk vid viltolyckor. Kan jag vända mig till vilken bilverkstad som helst? Eller blir det glasmästare? Var byter man strålkastarglas?  
    Usch, jag känner mig nog litet skakad av det hela ändå känner jag...

• Svar på tråden Krockade lite med en älg. Strålkastarglas?
  • Rabarbapuppa

Inte behövs väl en "viltförsäkring", det här borde gå på vanliga trafikförsäkringen.
    Vad har du för självrisk där?

Om det bara är glaset är det nog mindre dyrt att byta det själv och inte blanda in bolaget så du slipper självrisken, den lär ju i det närmaste vara högre än glaset självt. 

Vad är det för bil? Årsmodell?

Om hela strålkastaren måste bytas kanske det är bäst att kolla med bolaget. 
    Även det går ju iof att göra själv, men som sagt, lite beroende på vad det är för bil.

/Puppa

• ruger1

Hej! jag hoppas att du även anmälde olyckan till polisen! 
    Vad gäller reparationen så är det ditt försäkringsbolag som "bestämmer" vilken firma som "får" reparera din bil! mvh

• Maulma

Var inte berättigad alls till någon ersättning från försäkringsbolaget visade det sig. Eftersom jag inte har helförsäkring utan bara halv. 
    Det är en Kia Picanto, årsmodell 06. 

Svar på tråden Krockade lite med en älg. Strålkastarglas?