• Zuzanne

nagellackstorkare

Hej, funderar på att köpa en nagellackstorkare, men vet inte vilken jag bör köpa. Vilka har ni? Hur effektiva är dem, dvs hur snabbt torkar naglarna? Vad kostade den?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden nagellackstorkare
  • Akua

Vad är en nagellackstorkare?? Har svårt att tro att den ska kunna något som inte en hårtork kan..

• Fia 28

Om du inte använder UV-gel, så fungerar väl i princip vilken som helst. Du kan ju förståss skippa den på batteri och lilla apan och minimodellerna.

• Akua

Ja men det är ju olika sorter där... Ska du ha till vanligt nagellack så borde väl en vanlig hårtork vara smartare?

• Duckan

Led-lampa är du inte hjälpt av om det inte är gellack du gör.
    Jag använder snabbtorkande överlack från L´Oréal och det kortar ner torktiden avsevärt.

• vipsan

Om det är till vanligt nagellack hade jag kört på ett snabbtorkande överlack istället.

• Zuzanne

Har tänkt mig till vanligt lack. Hinner inte lägga massa tid på att det skall torka då jag har småbarn.

• Akua
    Zuzanne skrev 2015-02-03 19:16:35 följande:

Har tänkt mig till vanligt lack. Hinner inte lägga massa tid på att det skall torka då jag har småbarn.

Ingen har tid att vänta på att lacket ska torka, med eller utan barn ;)

Men jag rekommenderar starkt ett snabbtorkande nagellack från opi. Du lägger på det när ditt vanliga nagellack fortfarande är blött. Jag brukar måla tre naglar med nagellack och sen lägger jag på en gång på opi-överlacket. Det torkar lacket snabbt!!!

Det tror jag är mycket bättre än om du köper en blåsande apa.... Ska du ha något som blåser är nog inget bättre än hårtork.
Svar på tråden nagellackstorkare