• Anonym (ångest)

Xanor ångest?

Hur länge håller ångest från xanor i sig? Har ätit ca 1-1,5 blå per dag i en vecka. :/

• Svar på tråden Xanor ångest?
  • Carnitas
    Anonym (ångest) skrev 2015-02-03 07:07:23 följande:
    Hur länge håller ångest från xanor i sig? Har ätit ca 1-1,5 blå per dag i en vecka. :/
    Väldigt kort stund, om du ens märker nått.
    En vecka Förvånad

Generellt säger man på benzo 1mån AT per årskonsumtion.
    Skiljer sig givetvis från person till annan.
  • Anonym (ångest)
    Carnitas skrev 2015-02-03 21:34:04 följande:

Väldigt kort stund, om du ens märker nått.

En vecka

Generellt säger man på benzo 1mån AT per årskonsumtion.

Skiljer sig givetvis från person till annan.

Tack. Har haft ångest nu i 3 dagar men den är inte så stark. Då låter jag inga hjärnspöken lura mig då. ;)
  • Carnitas
    Anonym (ångest) skrev 2015-02-03 21:59:25 följande:
    Tack. Har haft ångest nu i 3 dagar men den är inte så stark. Då låter jag inga hjärnspöken lura mig då. ;)

Varför tar du dom från början?
    För tar du dom för ångest, så föreligger ju det en risk att det inte släppt än.

Men var försiktig med benzo, de har en jävla förmåga att smyga upp sig på dig.
    Och sen sitter man där med ett svårt beroende, som är sjukt jobbigt att sen få bort.

• Anonym (Kickan)

En vecka är inte så lång tid och din dos var ju inte speciellt hög heller.

Men benzo är lurigt, visst hjälper det mot ångest men bara när man tar dom. Sen kan man få typ dubbel ångest istället när man slutar, alltså dubbelt upp av det man ville bli av med. Därför är det lätt att hamna i benzofällan. Så jag tycker man ska endast, endast ta dom ytterst sällan om ens öht. Men visst, ibland måste man ju.

Men om du bara vet med dig nu att de starka känslorna du har just nu är övergående och tillfälliga så kanske det blir lättare att traggla sig igenom dom.

• Anonym (a)

Jag tycker den värsta ångesten kommer senare än efter 3 dagar någon gång. Brukar kännas som jag får en psykos då, saker ekar och jag tycker folk säger konstiga saker på affären osv, kan inte sova, om jag sover; mardrömmar.

Jag har alltså ej psykossjukdom. 

Skulle säga att det tar ca 10-14 dagar innan jag känner mig ok oavsett om jag tagit en månad eller tre år. För dig blir det nog inte särskilt besvärligt!

Svar på tråden Xanor ångest?