• Astarte

Kläder för tjockisar?!

Ursäkta kategorin, men jag hittar ju inte här. . .

Jag har ganska nyligen gått upp i vikt och jag har så svårt att hitta kläder! Jag har stl ca 44/46 och det är jättesvårt. Tidigare har jag klätt mig i Bondelid, Sunshine och jeans-stil.

Jag tycker att "generous", BiB och liknande svämmar över av tantiga ful-kläder. Jag vill ju vara fin även om jag är stor ju!

Har ni tips på märken eller affärer på nätet tar jag tacksamt emot!

• Svar på tråden Kläder för tjockisar?!
  • LFZ82

Asos har en plus size-linje som heter Curve. Gratis frakt????

• Anonym (Wildrat)

Bob prix har mycket snyggt i stora storlekar. Kvalitén varierar dock men jag har inte haft nåt problem med returer.

Ellos har en hel del på sin hemsida också och även stora storlekar på en hel del av sitt vanliga sortiment.

• Anonym (J)
    LFZ82 skrev 2015-02-03 16:52:08 följande:

Asos har en plus size-linje som heter Curve. Gratis frakt????

Gratis frakt på asos? Oj! Tack för tipset :)
  • LaLola

Men 44/46 kan du ju hitta på vanliga avdelningarna också i många butiker.

Sen har jag inte en susning om vad det är för stil du klär dig i utifrån märkena du nämner så jag vet ju inte om tex Kappahl funkar. :)

• Miranda1

Jag skulle rekommendera www.finixl.se som säljer kläder i större storlekar (42-56). Har många varumärken som tex Zizzi, gozzip, choise, pont neuf osv. Mitt favoritmärke är pont neuf, väldigt snygga och lite tyngd i kläderna som ger en snygg passform.

• Anonym (mm)

Håller med om att kedjornas avdelningar med stora storlekar mest innehåller tält.

Jag brukar shoppa från la redoute. De har det allra mesta upp till 46/48 och mycket upp till 50/52. Men läs på om storlekarna då de är franska och man ofta får gå upp en storlek.

• Mirakelkur

Jag tycker att det är ganska enkelt att hitta snygga icke tantiga kläder vid ellos

Svar på tråden Kläder för tjockisar?!