• Anonym (ts)

Hur ofta bråkar ni och vad bråkar ni om?

Jag och min sambo är ganska olika när det kommer till att städa och hålla ordning och reda. Det leder ganska ofta till bråk då jag gillar att ha det väldigt rent och fint omkring mig och han inte bryr sig (?). Hur som helst, vårt förhållande är bra förövrigt men dessa bråk uppstår titt som tätt och har fått höra från vänner att "ni bråkar ju hela tiden" och "passar ni verkligen ihop?"..

Hur ofta är det normalt att bråka eller "tjaffsa" med sin sambo egentligen? Hur ofta bråkar ni med er sambo och vad bråkar ni om då?

• Svar på tråden Hur ofta bråkar ni och vad bråkar ni om?
  • Anonym (qwerty)

Vi bråkar ganska sällan. Kanske 2-3 ggr om året. Vi har varit ihop i 7 år och visst finns det saker vi irriterar oss på hos varandra men det blir sällan bråk, jag vet inte riktigt varför. Jag har svårt att vara arg tillräckligt länge för att orka bråka och min man ger sig lätt och rättar till det som är fel ganska snabbt så det som skulle kunna bli ett gräl rinner ut i sanden.

• Anonym (ts)
    Anonym (qwerty) skrev 2015-02-03 17:03:50 följande:

Vi bråkar ganska sällan. Kanske 2-3 ggr om året. Vi har varit ihop i 7 år och visst finns det saker vi irriterar oss på hos varandra men det blir sällan bråk, jag vet inte riktigt varför. Jag har svårt att vara arg tillräckligt länge för att orka bråka och min man ger sig lätt och rättar till det som är fel ganska snabbt så det som skulle kunna bli ett gräl rinner ut i sanden.

Oj det var väldigt sällan! Min sambo brukar inte vara så bra på att rätta till saker när han gör något fel så därför blir bråken ofta större än vad de borde. Hade nog kunnat släppa det ifall han inte gjorde om samma misstag 20 ggr
  • Quexet

Vi bråkar kanske en gång om året, nja det är nog mer sällan än så när jag tänker efter. Glad Varit tillsammans i tolv år, tre små barn. Glad

• anna901
    Quexet skrev 2015-02-03 17:14:26 följande:

Vi bråkar kanske en gång om året, nja det är nog mer sällan än så när jag tänker efter. Glad Varit tillsammans i tolv år, tre små barn. Glad

har ni alltid haft det så? :o
  • Quexet
    anna901 skrev 2015-02-03 17:16:23 följande:
    har ni alltid haft det så? :o
    Njae. Vi hade en svacka efter tre år då vi bråkade lite mer, tre, fyra gånger under det året. Obestämd
  • Anonym (y)

Jag vet inte vad man ska kalla bråk men sist vi var oense och upprörda var för ett par dagar sedan, när han menade att jag borde söka vård för att min mage fortfarande är lite tjurig och bl.a. inte kan hantera kaffe, sedan jag var kräksjuk i julas. Klassiskt scenario där hon bara behöver gnälla av sig men han känner sig manad att hitta en lösning och så spårade det ur på något vis... Det vanlig är annars att jag (uppvuxen med en diskande och städande pappa) försöker hitta en lösning på problemet att min sambo lämnar det mesta hushållsarbetet till mig, medan han (uppvuxen med könsstereotypa föräldrar) inte ser problemet. Det har vi väl lite smågnabb om ett par gånger i månaden. Ibland leder det någon vart men oftast inte.

• Anonym (ts)
    Anonym (y) skrev 2015-02-03 17:33:41 följande:

Jag vet inte vad man ska kalla bråk men sist vi var oense och upprörda var för ett par dagar sedan, när han menade att jag borde söka vård för att min mage fortfarande är lite tjurig och bl.a. inte kan hantera kaffe, sedan jag var kräksjuk i julas. Klassiskt scenario där hon bara behöver gnälla av sig men han känner sig manad att hitta en lösning och så spårade det ur på något vis... Det vanlig är annars att jag (uppvuxen med en diskande och städande pappa) försöker hitta en lösning på problemet att min sambo lämnar det mesta hushållsarbetet till mig, medan han (uppvuxen med könsstereotypa föräldrar) inte ser problemet. Det har vi väl lite smågnabb om ett par gånger i månaden. Ibland leder det någon vart men oftast inte.

Skönt att höra att fler grälar om liknande saker. Synd att små skitsaker ska bli till gräl bara. Vissa män verkar tro att de fortfarande bor hemma hos mamma
  • Anonym (1)

Oj vi bråkar nog ca 1 gång om dagen eller blir oense. Svårt att veta vad du tycker är bråk.

De är verkligen diskussioner om allt. Skit jobbigt. Men vi har ändå ett väldigt kärleks fullt förhållande.

• Anonym (ts)
    Anonym (1) skrev 2015-02-03 19:16:38 följande:

Oj vi bråkar nog ca 1 gång om dagen eller blir oense. Svårt att veta vad du tycker är bråk.

De är verkligen diskussioner om allt. Skit jobbigt. Men vi har ändå ett väldigt kärleks fullt förhållande.

Syftar väl mer på gräl eller vad man ska kalla det. Inte andra världskriget-bråk utan mer gnäll, höja rösten och irriterande diskussioner. Vi har också ett bra förhållande i övrigt, men grälar rätt ofta
  • Anonym (1)

Ja men då så vi grälar minst 1 gång per dag, inte de bästa men vi är såpass olika så det är som de är

Svar på tråden Hur ofta bråkar ni och vad bråkar ni om?