• Mammablå

berätta eller inte?

Många här på familjeliv verkar tycka att var och en ska sköta sitt, att man inte ska berätta om någon är otrogen.

Min åsikt: du lägger dig inte i någons liv bara för att du informerar om att någon är otrogen.

Det borde vara en självklarhet att man berättar om otrogenhet.

Så hur ligger det egentligen till, skulle majoriteten berätta som jag hoppas eller lever vi i en falsk värld där din granne vet mer om ditt förhållande än du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden berätta eller inte?
  • fluu

Jag vill veta och skulle berätta, även om det gällde någon nära mig som skulle bli avslöjad. Alla har rätt att kunna ta informerade beslut om sitt liv.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Maria)

Nu kommer jag troligen aldrig gå in i en relation igen men OM jag skulle så JO, jag skulle vilja veta om min partner var otrogen, jag skulle också berätta för en vän/släkting/kollega om jag visste att deras partner var otrogen.

Tycker det känns sjukt att vissa tycker att man inte ska berätta. Om det kom fram att mina vänner/min familj/någon annan som känner mig väl hade vetat om att min partner varit otrogen och inte berättat så hade jag känt mig otroligt kränkt och förrådd. De "vännerna" hade rykt, utan tvekan.

• Anonym (Steph)

Jag lägger mig inte i den biten av andras liv. 

• Haskel

Om någon berättat för mig, hade jag blivit vansinnig, för att personen försöker leka polis mot min fru, eller snoka i hennes liv.

Av integritetsskäl skulle jag aldrig komma på tanken att berätta om en otrohet för någon annan. 

• Anonym (Casanova)
    Haskel skrev 2015-02-04 13:41:38 följande:

Om någon berättat för mig, hade jag blivit vansinnig, för att personen försöker leka polis mot min fru, eller snoka i hennes liv.

LOL, häng budbäraren!
  • Mammablå
    Haskel skrev 2015-02-04 13:41:38 följande:

Av integritetsskäl skulle jag aldrig komma på tanken att berätta om en otrohet för någon annan. 

Har du själv varit otrogen? Blivit bedragen?
  • Haskel
    Mammablå skrev 2015-02-04 17:47:38 följande:
    Har du själv varit otrogen? Blivit bedragen?
    Jag har blivit bedragen.

Har även senare själv varit otrogen.
  • Mammablå
    Haskel skrev 2015-02-04 18:02:13 följande:

Jag har blivit bedragen.

Har även senare själv varit otrogen.

Vet du varför du blev bedragen?

Hur fick du veta?

Och varför var du otrogen?
  • Fjäril kär

Jag skulle inte berätta helt enkelt för att sanningen inte alltid är den man tror. 

Det kan finnas många orsaker till varför det är som det är.   Jag kan omöjligt veta att det är 100% otrohet .Jag har ingen aning hur den giftes relation ser ut och jag har inget med det att göra. 

och det är så vitt jag vet inte heller kriminellt att vara otrogen och inte heller kriminellt att låta bli att berätta något. 

Jag har varit med om att folk lagt sig i och minsann visste bättre än personerna det gällde , många många sårade människor helt i onödan för något som aldrig ens var i närheten av otrohet. 

Svar på tråden berätta eller inte?