Nytt ägglossningsproblem
Hej!
Sedan vi fick vårt andra barn för snart ett år sedan har jag hunnit med fyra menscyklar. Inför förra märkte jag ett samband mellan dagen för ägglossning och kraftig yrsel, illamående och två av gångerna upprepade kräkningar. Mensen har kommit som en klocka 14 dagar efter dessa symptom som jag fyllt i i en app. Mensen har varit regelbunden direkt precis som innan på 29 dagar.
Denna månaden började vi försök på syskon och jag testade då ägglossningsstickor för första gången för att vara beredd innan i och med att just ägglossningsdagen inneburit sängläge för mig senaste månaderna i och med den kraftiga yrseln.
Ägglossningen var utifrån appen lite sen, den dagen jag borde haft ägglossning (torsdag) tog jag därför 4 test, på morgonen, lunch, ca 16 på em och 20.30 på kvällen och på sista testet var strecken lika starka. Så också på fredagen både morgon och eftermiddag (runt 14-15). På lördag morgon vaknade jag vid klockan 6 och hade så kraftig yrsel och illamående att jag inte kom ur sängen. Misstänkte alltså ägglossning.
Men så igår 10 dagar efter fick jag kraftig blödning 4 dagar för tidigt, har fortsatt som riklig mens idag också, mens beräknad på fredag eller lördag egentligen.
Vad kan detta bero på? Hur ska jag räkna inför nästa cykel? Ska jag tolka blödningsstart igår som tidig mens och utgå från det eller är det smart att köpa ägglossningstest igen?
Finns det något sätt att veta om ägget verkligen släpper?
Ha en bra dag!
Tacksam för svar!